ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۳۰درصد دانش‌آموزان تجهیزات هوشمند ندارند

| چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی/۸ درصد هم از تجهیزات پدر استفاده می کنند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزشها، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

جواد حسینی در مورد تامین تبلت برای دانش آموزان، با اشاره به ایام کرونا و شروع آموزش های مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار کرد: در آغاز شروع طرح تامین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار، هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساخت ها به تدریج فراهم شد. 

وی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

وی گفت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادل های های مدرسه، منطقه ای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی می شود که  تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است. 

وی با اشاره به اجرای طرح هدایت، گفت: این طرح به صورت ساختار ماتریسی طراحی شد، که باعث هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح لزوم همکاری های بین دستگاهی است.

حسینی ادامه داد: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسش ها عبارتند از:  چه تعداد دانش آموز در چه سن،  مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه  به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند؛ روشی برای تامین  ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تامین تبلت و موبایل، روش تامین منابع این طرح مشخص شود؛ چگونه تامین تجهیزات هوشمند صورت گیرد، زیرا اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم؛ تسهیل واردات و صادرات و تامین ارز چگونه باشد؛ چگونه توزیع درست دستگاه های تهیه شده را داشته باشیم؛ اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تامین منابع مشخص شود و چگونه آسیب ها و چالش های  بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم شده است تا رفع شکاف های دیجیتالی در مناطق ممکن گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تامین منابع گفت: تامین منابع از طریق اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداری ها و ... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در قالب تفاهم نامه ۱ میلیون و هفتصد هزار، شوراهای آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار و از بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تامین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به ۲ میلیون ۹۸۰ هزار تبلت رسیده است. 

وی در پایان گفت : بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۷۰ هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">