ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در عملیات‌ اصلی شرکت ملی پست شناسایی شده است و می‌طلبد که متخصصان فناوری اطلاعات برای پیاده سازی این فرصت‌ها به بهترین شکل به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود لیائی در همایش "تجارت الکترونیک" در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هرچه فرصت های هوشمندسازی به درستی اجرا شود و شاهد گسترش آن بعنوان یک بحث لجستیکی (ترابری) در پست باشیم، تجارت الکترونیک نیز رونق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حرکت های خوبی برای هوشمندسازی در بخش های رهسپاری، توزیع و تجزیه مبادلات در شرکت ملی پست انجام شده است، اظهار داشت: چند ماه گذشته سورتینگ  هوشمند در مرکز تجزیه مبادلات پست با استفاده از فناوری های جدید و توان متخصصان داخلی افتتاح شد و در این زمینه در بین کشورهای منطقه، حرف اول را برای گفتن داریم.

لیائی با بیان اینکه آماده انتقال دانش و تجربه سورتینگ هوشمند پست به کشورهای همسایه هستیم، اضافه کرد: این سیستم در اصفهان نیز بعنوان یکی از پنج شهر اصلی اجرا کننده طرح مذکور، پیاده شده و نتایج آن گویای تجربه موفقی در استفاده از این ابزار بمنظور رونق تجارت الکترونیک است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این تجربه در سراسر کشور توسعه یابد، ادامه داد: ما در بخش حمل و نقل و توزیع در شرکت ملی پست نیز فرصت های زیادی در زمینه هوشمندسازی داریم که از فعالان فناوری اطلاعات کشور می خواهیم تا برای استفاده از آنها به ما کمک کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه مهمترین وظیفه این شرکت، مباحث لجستیکی است، خاطرنشان کرد: سرانه پستی یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشورها بشمار می آید اما ما جایگاه چندان مطلوبی در این زمینه نداریم زیرا سرانه پستی کشورمان هفت مرسوله در سال است درحالیکه در کشورهای توسعه یافته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مرسوله است.

لجستیک (Logistics) یا همان آمادگری یا ترابری به مدیریت انتقال یک محصول از محل تولید تا مصرف مشتری گفته می شود.

لیائی یکی از دلایل توفیق کشورهای پیشرفته در تجارت الکترونیک را بالا بودن سرانه پستی آنها دانست و گفت: قدرتمند بودن تجارت الکترونیک ارتباط تنگاتنگ با سرانه مرسولات دارد و ما برای جبران عقب ماندگی و شکاف عمیق در این زمینه با کشورهای توسعه یافته باید به سمت هوشمندسازی و تحول دیجیتال حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در چهار عمل اصلی پست یعنی قبول، تجزبه مبادلات، رهسپاری و توزیع مرسولات، افزود: این کار باعث افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسولات و کاهش هزینه و نیروی انسانی می شود.

وی از اصفهان به‌عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه هوشمندسازی فرایندهای پستی نام برد و اظهار داشت: طرح آزمایشی در این زمینه در استان اصفهان پیاده شده و نتیجه مثبتی به‌همراه داشته است به‌طوریکه باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی در هزینه های تمام شده ارسال مرسولات و ۳۰ درصدی در نیروی انسانی شده است.

لیائی با بیان اینکه با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات در همه عملیات های اصلی پستی می توانیم هوشمند سازی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست آماده گسترش تجارت الکترونیک در همه استان هاست.

وی با اشاره به مرکز نوآوری پست در اصفهان، ادامه داد: تا کنون پنج مرکز نوآوری پست در کشور داشتیم و از امروز نیز مرکز نوآوری پست در اصفهان آغاز به کار می کند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان نیز در مراسم روز پایانی "هفته تجارت الکترونیک اصفهان" گفت: استفاده از فناوری اطلاعات تنها راه توسعه در همه ارکان اجتماعی است و پیمودن هیچ راهی بدون استفاده از این عرصه ممکن نیست.

کاظم آیت اللهی با اشاره به نقش تنظیم‌گری حاکمیت و نقش جامعه در استفاده هرچه بیشتر از فناوری اطلاعات، افزود: تجارت الکترونیک بخش بسیار مهم و ارزشمندی است که می تواند تحول اساسی در توسعه اقتصاد ایجاد کند و منشا اثر و رفاه جامعه باشد.

وی با اشاره به برگزاری هفته تجارت الکترونیک از اول تا هشتم مرداد در اصفهان، اظهار داشت: انسجام فکری خوبی برای برگزاری این رویداد در بین دست اندرکاران این حوزه در استان شکل گرفت که هدف اصلی آن توسعه تجارت الکترونیک و فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه بود.

آیت اللهی با بیان اینکه سرانه تجارت الکترونیک در اصفهان نسبت به کشور و با توجه به ظرفیت هایی که دارد در جایگاه مناسبی نیست، خاطرنشان کرد: در هفته تجارت الکترونیک آموزش های متنوعی برای مخاطبان مختلف مانند تولیدکنندگان، اصناف، توزیع کنندگان، دانش پژوهان و صاحبان کسب و کارهای نوپا ارائه شد.

رییس رویداد هفته تجارت الکترونیک اصفهان به برگزاری رویداد مهرگان و تعامل با سرمایه گذاران نیز اشاره و اضافه کرد: از فردا فعالیت دبیرخانه دائمی هفته تجارت الکترونیک برای برگزاری دومین رویداد در سال آینده آغاز می شود.

نخستین رویداد تخصصی «تجارت الکترونیک » اول تا هشتم مردادماه با هدف افزایش ارزش کسب و کارها از مسیر ابزار تجارت الکترونیک در اصفهان برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.

  • ۰۱/۰۵/۰۸

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">