ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۵۰۰ سایت قمار در مشهد فیلتر شد

| سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی به رصد دائمی فضای مجازی برای برخورد با جرائم مالی به ویژه انواع کلاهبرداری‌ رایانه‌ای شامل شرط بندی و قماربازی آنلاین اشاره و بیان کرد: طی یک سال اخیر ۵۰۰ سایت اینترنتی در این ارتباط و ۴۰۰ حساب مرتبط با آنها مسدود شده است.

به گزارش دادگستری خراسان رضوی قاضی غلامرضا قنبری‌راد افزود: در این مدت بیش از ۱۳ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و دستور لازم برای جلوگیری از خروج اموال مالباختگان صادر شده است.
وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای جلسات متعدد آموزشیِ برای کارکنان ادارات کل استان مانند ثبت‌احوال، مخابرات و نواحی آموزش و پرورش و همچنین نشست‌های بصیرت افزایی سایبری برای نواحی مقاومت بسیج برگزار شده است.
سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: استفاده از ظرفیت فعالان حوزه سایبری برای اطلاع رسانی شیوه‌های مختلف پیشگیری از جرائم سایبری، ایجاد مسیرهای امن تبادل داده برای تسریع در استعلامات فوری مورد نیاز، تدوین طرح ساماندهی گزارش نویسی در جرائم رایانه‌ای با استفاده از قابلیت دستورالعمل جامع جرائم سایبری، اصلاح و تکمیل دستورالعمل جامع جرائم سایبری و پیگیری مکرر و مؤثر برای اجرایی شدن رمز پویا که سهم قابل ملاحظه‌ای در کاهش کلاهبرداری‌های رایانه‌ای دارد، از جمله اقدامات این دادسرا می‌باشد.
وی افزود: همچنین تشکیل جلسات کمیته واکنش سریع جرائم رایانه‌ای با هدف پیشگیری از جرم و برخورد قاطع با مجرمان به صورت متناوب و فوق العاده در ایام خاص با دستورالعمل خاص مربوط به مسائل روز مانند جلسات پایش فضای انتخاباتی، رصد ویژه فضای مجازی برای برخورد با شایعه سازان حوادث طبیعی مانند سیل از دیگر اقدامات است.
قنبری راد ادامه داد: رصد فضای مجازی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری در پوشش جمع‌آوری کمک برای آسیب دیدگان حوادث طبیعی بخصوص سیل استان گلستان و لرستان و انسداد حساب‌های متخلفان، صدور دستورالعمل ارتقای امنیت در فضای مجازی پس از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان ناجا و همچنین پیگیری تهیه و نصب برچسب های هشدار کلاهبرداری روی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و موسسات اعتباری مستقر در مشهد از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.
وی گفت: دستورالعمل اجباری شدن استفاده از دستگاه "پین پد" در پذیرندگان کارت‌های اعتباری به منظور کاهش احتمال کلاهبرداری از طریق اسکیمر نیز تهیه و توسط این دادسرا به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده است.

سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد افزود: از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از وقوع جرائم رایانه‌ای می‌توان به مکاتبه با شورای هماهنگی بانک‌ها وارائه راهکار برای پیشگیری ازکلاهبرداری های تلفنی و دعوت اشخاص به حضور در محل عابر بانک‌ها اشاره کرد.
وی ادامه داد: پیگیری ویژه جرائم منافی عفت و اخلاق عمومی نیز در فضای مجازی در دستور کار این دادسرا بوده که منجر به شناسایی و برخورد با حدود ۴۰ متخلف گردیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">