ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

58درصد حملات سایبری را روس‌ها انجام می‌دهند

| سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

طبق اعلام شرکت مایکروسافت  تا کنون کشور روسیه یکی از فعالان این حملات در بخش های مختلف دنیا بوده است و بعد از روسیه، کره شمالی، ایران و چین در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. و در این لیست کشورهای کره جنوبی، ترکیه و ویتنام نیز در جایگاه های پایین تری قرار گرقته اند.

این درحالیست که کشوری مانند کره شمالی بیشتر شرکت های مربوط به ارزهای دیجیتال را با انگیزه جبران خسارات ناشی از جریمه ها (تحریم ها) و بیماری کووید 19 انجام می دهد.

 

جرایم سایبری
امروزه، با توجه به افزایش چشمگیر حملات باج افزاری  در دنیا، این حملات به یک مشکل و معضل بزرگ و تبدیل شده اند. با این حال، هکرهای یک کشور تهدید کننده بیشتر مواقع به مواضعی که دارای اطلاعات ارزشمند و حساب بانکی اشخاص با گردش مالی چشمگیر حمله می کنند. هکرها به منظور اولویت بندی حملات از پروفایل های مختلف برای حمله به قربانیان خود استفاده می کنند. درمیان کشورهای مورد حمله، آمریکا بیشترین حملات را در حملات باج افزاری داشته است. امروزه مجرمان سایبری سعی در آموزش یکدیگر در شناسایی کیت های آلوده ،کم کردن هزینه های حملات و گسترش دامنه حملات  دارند. 

 

تلاش برای خنثی سازی حملات سایبری
با توجه به مطالب گفته شده بالا، حملات برخطی شایعه ترین حملات سایبری می باشند و به همین دلیل شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که ابتکارات اولیه درجلوگیری از این حملات بایستی بعنوان خط مقدم بسیار مستحکم ساخته شود.

با این حال،سازمان ها و شرکت ها در حال انجام گام های اساسی و موثر برای دفاع از خود دربرابر این حملات می باشند و نکته مثبت در این موضوع  این است که طی 18 ماه گذشته تمهیدات امنیتی  در تایید اصالت کاربران  به میزان 220 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

شرکت ها در موردبهبود مواضع امنیتی خود در محیط های کاری دور افتاده تدابیری اندیشیده اند ولی در مقابل نیز هکرها بطور گسترده از شگردهای مختلف و شیوه های دیگر به حملات خود ادامه خواهند داد که این امر مستلزم افزایش اقدامات امنیتی شرکت ها می باشند. (منبع:پلیس فتا)

  • ۰۰/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">