ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر کل بانک مرکزی گفت: هم اکنون حدود 60 درصد از عملیات بانکی کشور به صورت الکترونیکی اجرا می شود.

ˈمحمود احمدیˈ در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهارداشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید بیش از 80 تا 85 درصد فعالیت بانک ها به صورت الکترونیکی و خارج از شعبه باشد.

وی اظهارداشت: طرح نظام جامع پرداخت بر مبنای اصول کمیته بال شامل یک سند مهم تحت عنوان ˈراهبرد پرداخت‌هاˈ در سال 1381 تدوین شده و به تصویب بانک مرکزی رسید.

دبیر کل بانک مرکزی گفت:بر همین اساس سامانه‌های ملی پرداخت،ˈساتناˈ به عنوان نظام تسویه و پرداخت‌های کلان، ˈتاباˈ به عنوان سامانه تامین نقدینگیِ،ˈپایاˈ به عنوان سامانه پرداخت‌های انبوه، مرکز ˈشتابˈ به عنوان سوئیچ کارت ملی، ˈنمادˈ به عنوان بستر امنیتی و سامانه‌های جانبی دیگر به عنوان پشتیبان تعریف و جایگاه آنها در نظام بانکی کشور احصا شد.

وی با اشاره به اهمیت روزافزونˈشتابˈ،ˈساتناˈ وˈپایاˈ و نقش حیاتی که این زیرساخت‌ها در نظام بانکی و زندگی روزمره مردم ایفاء می‌کنند، تاکید کرد: این سامانه‌ها در مجموع بیش از پنج برابر تولید ناخالص ملی را در هر سال انتقال داده و جابجا می‌کنند.

  • ۹۱/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">