ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

60 «ماهواره اینترنتی» به فضا رفتند

| دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس ساعاتی پیش سومین مرحله از ارسال ماهواره‌های اینترنتی خود را انجام داد.
به گزارش فارس به نقل از اسپیس، شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس ساعاتی پیش سومین مرحله از ارسال ماهواره‌های اینترنتی خود را انجام داد.

براساس اخبار منتشر شده، این پرواز ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح  امروز به وقت آمریکا (۶:۳۱ دقیقه به وقت ایران) صورت گرفت.

در این ماموریت که «استارلینک v۱.۰L۳.» نام گرفته، موشک از مقر کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این دومین پرتاب موشک فالکون ۹ در ۲۰۲۰ میلادی است. البته بوستر این موشک قبلاً در عملیات پرتاب کپسول «کرو دراگون دم و-۱» در مارس و همچنین در ماموریت RADARSAT Constellation در ماه ژوئن ۲۰۱۹ میلادی به فضا پرتاب شده است.

فالکون ۹ از شمال شرقی کیپ کاناورال بر فراز اقیانوس اطلس می‌رود تا ۶۰ ماهواره استارلینک را در مدار مدور در حدود ۱۸۰ مایل (۲۹۰ کیلومتر) بالاتر از زمین قرار دهد.

ماهواره‌ها قبل از آنکه به مدار عملیاتی در ارتفاع تقریبی ۳۴۱ مایل (۵۵۰ کیلومتر) برسند، از محورهای یون خود برای مانور در مدار بالاتر استفاده می‌کنند.

ماهواره‌های استارلینک در شرایطی امروز به فضا رفتند که روز گذشته ایلان ماسک، صاحب امتیاز شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس در پاسخ به انتقاد منجمان اعلام کرده بود، ماهواره‌های استارلینک را به رنگ تیره‌ در‌می‌آورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">