ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

61 درصد مدارس کشور اینترنت دارند

| يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

آمارهای منتشر شده گویای آن است که تا اواسط سال 1394، 61 درصد از مدارس کشور به اینترنت ADSL متصل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لازم بوده است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام کسب‌وکارهای کشور و 60 درصد خانوارها به اینترنت دسترسی داشته باشند. حال طبق آمارهای اعلام شده ادارات دولتی (مرکزی) به‌طور کامل و 100 درصدی به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

همچنین مروری بر وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی گویای آن است که تمام این مراکز هم به اینترنت و شبکه علمی اتصال پیدا کرده‌اند. در میان کتابخانه‌های عمومی نیز 96.3 درصد آنها به اینترنت پهن باند متصل شده‌اند و سهم دفاتر پستی از اتصال به اینترنت به 90.4 درصد می‌رسد.

همچنین مروری بر وضعیت موزه‌های کشور گویای آن است که در میان موزه‌های کشور تنها 26 درصد آنها به اینترنت متصل هستند. بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز تا حدود 90 درصد به اینترنت و شبکه سلامت اتصال پیدا کردند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز دیگر مراکزی هستند که به طور کامل و 100 درصدی به شبکه بانکی و اینترنت اتصال دارند. همچنین در خصوص کسب‌وکارهای متصل به اینترنت تاکنون اینگونه اعلام شده که 47 درصد کسب‌وکارها به اینترنت اتصال دارند.

همچنین براساس آمارهای ارائه شده در میان اقلام موجود در آرشیوهای ملی که دیجیتال شده‌اند 9 تا 20 درصد اقلام از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">