ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۷ میلیون نفر معطل دریافت کارت ملی هوشمند

| يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت : تا زمان حاضر ۵۳ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۴۶ میلیون نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

سیف الله ابو ترابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۷ میلیون نفر در حال حاضر در سراسر کشور در نوبت دریافت کارت هوشمندملی هستند.

 وی در خصوص مشکلات پیش آمده و انتظار طولانی مدت برخی از هموطنان در مورد دریافت کارت هوشمند ملی گفت: قرار شد که برای رفع مشکل صدور کارت هوشمند ملی از کارت تولید داخل استفاده شود و برای این منظور هم کارت به تولید داخل رسید و تا کنون ۲۰۴هزار قطعه کارت هوشمندملی تولید داخل صادر شده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: چنانچه کارت تولید داخل به موقع و به اندازه مورد نیاز تولید شود و در اختیار ما قرار گیرد، ثبت احول این ظرفیت را دارد برای تمام افرادی که در نوبت هستند، کارت صادر کند و همچنین تمام جامعه هدف که شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را دارند، نیز پوشش دهد و پروژه صدور کارت هوشمند ملی را در زمان مقرر به پایان برساند.

ابوترابی تاکید کرد: سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی (کارت اولی ها شامل افراد ۱۵سال تمام) وارد چرخه دریافت کارت می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال این آمادگی را دارد که در ماه دو و نیم میلیون قطعه کارت هوشمند ملی را صادر کند و این امر نیازمند همکاری های لازم از سوی چاپخانه است که کارت تولید داخل را در اختیار ما قرار دهد.

کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">