ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

700 شهر تا مهر سیم‌کارت می گیرند

| سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه تاکنون سیم کارت متقاضیان 380 شهر یعنی 260 هزار نفر واگذار شده است گفت: تا مهرماه سال جاری سیم کارت 700 شهر کشور واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وحید صدوقی در یک نشست خبری به استرداد حدود 900 هزار فیش ثبت‌نامی متقاضیان سیم کارت تاکنون اشاره و عنوان کرد با این احتساب حدود 7 میلیون و 100 هزار نفر متقاضی سیم کارت دولتی هستند.

وی ادامه داد: در هر شهری که ظرفیت‌های مناسب برای توسعه شبکه تلفن همراه آماده شود، شرکت ارتباطات سیار اقدام به واگذاری سریع سیم‌کارت می‌‌کند.

صدوقی از واگذاری اولویت‌های ثبت‌نامی در اواسط هر ماه در آینده نزدیک خبر داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر تاخیر سه پیمانکار عمومی GC در توسعه سایتهای BTS با قبول تاخیر و عقب افتادن پروژه واگذاری سیم کارتها از کنار این تاخیر، گفت: چنانچه این پیمانکاران به تعهدات مربوطه خود تا شهریور ماه عمل نکنند احتمال فسخ قرارداد آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه این پیمانکاران از آماده شدن تحویل 200 سایت BTS خبرداد‌ه‌اند توضیح داد: باید در این رابطه تا شهریورماه صبر کنیم و سپس نتیجه گیری کنیم.عدم‌ا‌لنفع ما از بابت تاخیر این شرکتها حدود 700 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه افزود: متاسفانه پیمانکاران بخش مخابرات همانند پیمانکاران نفت دارای سابقه عملیاتی نیستند که این امر مشکلات بسیاری را برای آنها و ما ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در سال 83 مناقصه این GC ‌‌ها برگزار شد در حالی که توان انجام این حجم پروژه را نداشتند.

صدوقی در خصوص افزایش تعرفه تجهیزات تلفن همراه نیز تاکید کرد: با جلساتی که با مسوولان مربوطه در این زمینه برگزار کردیم در نهایت بر روی کاهش تعرفه تجهیزات تلفن همراه از 80 به 20 درصد به توافق رسیدیم که بزودی این کاهش تعرفه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با افزایش تعرفه تجهیزات مربوطه به تلفن همراه در طی این مدت 180 میلیارد تومان افزایش هزینه داشته‌ایم.

صدوقی در زمینه حذف یا کاهش هزینه‌هایی چون ارایه نمایشگر بر روی تلفن همراه مشترکان، گفت: تمامی تعرفه‌های تلفن همراه از جمله نمایشگر طی دو یا سه ماه آینده بازنگری خواهد شد.

وی در مورد خبر سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اصلاح 60 میلیارد تومانی یک مناقصه مخابراتی، گفت: این مناقصه مربوط به Billing یا صورت حساب مشترکان بود که در نهایت میزان رقم مناقصه اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه را از اولویت‌های این شرکت نام برد و اظهار داشت: هم‌اکنون 92 درصد مکالمات در تهران موفق و تنها 2 درصد منجر به قطعی مکالمات شده است.

وی عدم واگذاری سیم‌کارت بدون قرعه‌کشی در 15 منطقه استان تهران را از جمله دلایلی برای بهبود شبکه تلفن همراه بیان کرد و گفت: زمینه واگذاری سیم‌کارت در این 15 منطقه آماده شده بود.

وی تصریح کرد: هنوز با کیفیت مطلوب شبکه تلفن همراه فاصله داریم. ضمن اینکه ارتقاء کیفیت شبکه و توسعه واگذاریها از اولویتهای مهم این شرکت در سال جاری است.

صدوقی هذف هزینه‌ دایورت (انتقال مکالمه) از تلفن همراه به ثابت را به نفع شبکه تلفن همراه دانست و افزود: این امر به کاهش ترافیک شبکه کمک شایانی می‌کند. انجام این طرح به اخذ مجوزهای لازم نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از انجام عملیات شفاف‌سازی و اخذ مجوزهای لازم برای تسهیل زمینه ورود این شرکت به بورس خبرداد و گفت: طبق قانون سه سال پس از تامین این شرکت بر شرط اخذ مجوزهای لازم وارد بورس باید شویم.

وی گفت: تا پایان سال گذشته 26 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفت که امسال 10 هزار کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار می‌گیرد.

وی در مورد رومینگ تالیا بر روی اپراتور اول تلفن همراه نیز توضیح داد: انجام این کار از دید مخابرات منعی ندارد.

صدوقی در خصوص بهبود شبکه در تهران افزود: در سال جاری 1300 نقطه از تهران باید توسعه یابد که از این تعداد یک هزار سایت میکرو می‌باشد.

وی در مورد ارایه نسل GPRS نیز گفت: در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات مورد نیاز این نسل برای حدود چهار میلیون مشترک در سال جاری هستیم که 20 هزار مشترک در تهران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار میزان رقم مطالبات وصول نشده این شرکت از سال 73 تاکنون را 200 میلیارد تومان بیان کرد.

صدوقی در خصوص نرسیدن برخی از پیام‌های کوتاه SMS به مقصد نیز اظهار داشت: با بررسی‌های این شرکت تنها 20 درصد از کل پیام‌های کوتاه توسط مشترکان بنا به دلایلی چون ترافیک شبکه به مقصد نرسیده است.

وی در مورد ثبت شماره سریال گوشی‌های برای جلوگیری از قاچاق آن توضیح داد: انجام این کار از لحاظ فنی مانعی ندارد ولی در اجرا دارای برخی از مشکلات است زیرا برخی از گذشته گوشی خریداری کرده‌ و هنوز فعال نکرده‌اند.

وی در خصوص فعالیت شرکت ارتباطات سیار در زمینه واگذاری سیم کارت های اعتباری افزود: واگذاری اعتباری سیم کارت اعتباری از سوی شرکت ارتباطات سیار لطمه ای به شرکت تالیا نمی زند. ضمن اینکه این امر پس واگذاری تمامی سیم کارتهای ثبت نامی سال گذشته خواهد بود.

  • ۸۵/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">