ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۷۴ درصد چینی‌ها با موبایل خرید می‌کنند

| شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

داده های به دست آمده از چین نشان می دهد ۷۴ درصد از مردم این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت روزانه از نرم افزارهای پرداخت با کمک تلفن همراه خرید کرده اند.

به گزارش ایرنا از روزنامه پیپل دیلی، آمارها نشان می دهد این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، افزایش ۴.۴ درصدی را  نشان می دهد.

راحتی استفاده از اپلیکیشن های پرداخت با تلفن همراه یکی از دلایل اصلی استفاده روز افزون کاربران چینی از این نرم افزارها است گفته می شود که محبوبیت فزاینده پرداخت با کمک موبایل کاملا نشان دهنده پیشرفت چین در مسیر ساخت زیرساخت های مربوط به بخش پرداخت های تلفن همراه است و افزایش حجم این پرداخت های آنلاین ثابت می کند که این نرم افزارها نقشی بسیار مهم در تسهیل امور کاربران و ارتقاء مصرف در چین دارد.

با این حال، یکی از نگرانی های کاربران پرداخت با تلفن همراه موضوعات مربوط به خطرات امنیتی و احتمال درز اطلاعات شخصی و یا کدها و برنامه های جعلی پرداختی است و مسئولان چینی بر تقویت هر چه بیشتر قابلیت های مقابله با این گونه خطرات امنیتی همزمان با رشد سریع صنعت پرداخت های آنلاین با موبایل تاکید دارند تا در عین سادگی استفاده از این اپلیکیشن ها، اطمینان کاربران نیز تامین شود.

در این بین بر نقش استفاده جدی تر و عمیق تر به کارگیری فناوری های جدیدی مانند داده های کلان و هوش مصنوعی در مسیر ارتقاء صنعت پرداخت با تلفن همراه و استفاده از فناوری ها و الگوهای مربوط به کنترل خطرات امنیتی در این صنعت تاکید شده است.

در سال های اخیر و همزمان با رشد اقتصادی چین، خریدهای اینترنتی به صورت خرده فروشی رونق زیادی پیدا کرده است و شرکت های بزرگی در این کشور با استفاده از نرم افزارهای اینترنتی به این صنعت دامن زده اند.

تابائو، جین دونگ و «پین دو دو» از مهمترین نرم افزارهای خرید آنلاین در چین هستند که سهم بسیار زیادی از بازار آنلاین چین را به خود اختصاص داده اند.

  • ۹۹/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">