ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

80 درصد سهام شرکت مخابرات در راه بورس

| سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

ظرف یک‌سال آینده 80 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران وارد بورس می‌شود که برای انجام این کار نیاز به دو مصوبه از سوی هیات دولت داریم که با هماهنگی دولت بتوانیم آن را هر چه سریعتر انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تک تک شرکت‌ها را نمی‌توان وارد بورس کرد چرا که اگر بخواهیم از این طریق شرکت‌ها را وارد بورس کنیم زمان بسیار طولانی صرف خواهد شد.

مهندس صابر فیضی با بیان این مطلب که شرکت ارتباطات زیر ساخت 100 درصد دولتی باقی خواهد ماند، تصریح کرد: با توجه به نوع مسئوولیت‌هایی که این شرکت بر عهده دارد شرکت ارتباطات زیر ساخت دولتی باقی می‌ماند از این رو می‌تواند مستقل از شرکت مخابرات ایران عمل کند.

وی تاکید کرد: تنها سهام شرکت مخابرات ایران وارد بورس خواهد شد و چون این شرکت صاحب و مالک اصلی سایر شرکت‌های زیر مجموعه است، بقیه شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

مهندس فیضی افزود: پس از ورود شرکت مخابرات ایران به بورس شرکت‌ها از قانون نظام هماهنگ پرداخت و قوانین دولتی خارج شده و بعد از تعیین ساختار، بحث پرسنلی و سایر مسائل، مطرح خواهد شد.

وی با استناد به موادی از قانون برنامه چهارم توسعه گفت: بر اساس ماده هفت قانون برنامه چهارم به مصوباتی نیاز داریم که این زمان را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم سال آینده شرکت مخابرات ایران وارد بورس کنیم.

مهندس فیضی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری شرکت ارتباطات سیار، دولت بخش عظیمی از درآمدهای خود را از دست خواهد داد یا خیر؟ گفت: با واگذاری امور به بخش خصوصی دولت می‌تواند با وضع مالیات، جلوی ضررهای احتمالی را بگیرد.

وی در پایان گفت: مهندس شجاعی برهان به منظور هماهنگی با دولت به عنوان مشاور از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده است.

  • ۸۵/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">