ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ChatGPT جایگزین رادیولوژیست‌ها می‌شود؟

| شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

پژوهشگران بیمارستان تورنتو در کانادا با آزمایش بر روی هوش مصنوعی ChatGPT دریافتند این چت بات میتواند به عنوان رادیولوژیست عمل نماید.
به گزارش سایبربان، پژوهشگران ،با آزمایش بر روی مدل هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT)دریافتند که عملکرد آن قابل قبول میباشد اما برخی از اظهارات بدست آمده، غیرمنطقی و نادرست بنظر می‌رسد و هنوز آماده جایگزینی با رادیولوژیست‌ها نیست.
این چت‌بات در یک آزمون ۱۵۰ سوالی که توسط گروه‌های رادیولوژی در کانادا و ایالات متحده طراحی شده بود، ۸۱ درصد امتیاز کسب نمود که بسیار بالاتر از حداقل درصد قبولی(۷۰ درصد) بود.
با افزایش استفاده از چت جی پی تی (ChatGPT )در بخش‌های مختلف، پژوهشگران دانشگاه پزشکی تصویربرداری تورنتو نیز به این فکر افتادند که زمان آن رسیده است که توانایی‌های این چت‌بات را در رادیولوژی نیز آزمایش کنند.
پژوهشگران یک آزمون ۱۵۰ سوالی برای  چت جی پی تی (ChatGPT ) طراحی کردند، دقیقاً مانند آنچه که گروه‌های رادیولوژی در کانادا و ایالات متحده برای دانشجویان این رشته انجام می‌دهند. از آنجایی که این ربات هوش مصنوعی نمی‌تواند تصاویر را به عنوان ورودی پردازش کند، پژوهشگران فقط متن در سوالات قرار دادند که شامل سوالات پایه و مفهومی و سوالات تخصصی بود.
راجش بایانا، رادیولوژیست و سرپرست فناوری در بیمارستان تورنتو گفت: در ابتدا از پاسخ‌های دقیق و مطمئن چت جی پی تی (ChatGPT ) به برخی سؤالات چالش‌ برانگیز در مورد رادیولوژی حیرت زده شدیم، اما سپس به همان اندازه از اظهارات غیرمنطقی و نادرست آن به برخی دیگر از سوالات متعجب شدیم.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به رادیولوژیست ها در کارشان کمک کند، اما بعید است که در آینده نزدیک جایگزین آنها شود. الگوریتم‌های هوش مصنوعی را می‌توان برای تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی و شناسایی ناهنجاری‌ها آموزش داد، که بتواند به رادیولوژیست‌ها در شناسایی سریع‌تر و دقیق‌تر مشکلات کمک کند. با این حال، تفسیر تصاویر پزشکی و انتخاب گزینه های درمانی مناسب نیاز به دانش و تخصص پزشکی بالایی دارد که به بهترین وجه توسط رادیولوژیست انسانی ارائه میشود.

توجه به این نکته مهم است که هوش مصنوعی باید به عنوان ابزاری برای تقویت کار رادیولوژیست ها به جای جایگزینی آنها استفاده شود. هوش مصنوعی می تواند به رادیولوژیست ها کمک کند تا در کار خود کارآمدتر و دقیق تر باشند، اما نمی تواند جایگزین قضاوت پزشکی و مهارت های تصمیم گیری یک رادیولوژیست آموزش دیده شود.

  • ۰۲/۰۲/۳۰

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">