ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ISPهای بی کیفیت را معرفی کنید

| دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افراد و یا شرکت‌هایی که در بازار خدمات اینترنتی، کلاهبرداری می‌کنند، در صورت مشاهده با آنها به شدت برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

علی رضا اصغریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: مردم سراسر کشور می‌توانند برای تماس با سازمان تنظیم مقررات و طرح گزارش های تخلف شرکت‌ها ی مجاز و غیرمجاز اینترنتی به شماره تلفن‌های موجود در بخش دفاتر سازمان در سایت سازمان به نشانی ‪ ww.cra.ir‬مراجعه کنند.

اخیرا گزارش‌هایی در مورد اینکه شرکت‌های غیرمجاز اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، ارایه شده است و فعالیت این شرکت‌ها بدین گونه است که با گرفتن پول از مردم برای ارایه خدمات اینترنتی و تلفن اینترنتی به طور مدام از محلی به محل دیگر برای سهولت تخلف، نقل مکان می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده بازرسان سازمان تنظیم مقررات و یا گزارش این تخلف و کلاهبرداری‌ها توسط مردم ، پس از بررسیتا جایی که قانون اجازه دهد با شدت با آنها برخورد می‌شود و در مورد شرکت‌های دارای مجوز که اقدام به تخلف کرده باشند نیز از لغو پروانه تا محرومیت فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات اعمال می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه مبدا پهنای باند شرکت‌های غیر مجاز مسدود می شود، بیان داشت: شرکتهای غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده و ملزم خواهند شد که به مردم خسارت بپردازند .

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات تصریح کرد: مردم خود هنگام خرید خدمات اینترنتی و فناوری اطلاعات باید مراقب باشند و به این موضوع توجه کنند که شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی بر روی تمامی سرویس ها ی خود و حتی تبلیغاتش باید چهار مورد را مکتوب کرده باشد که این موارد شامل نام شرکت مطابق پروانه ، شماره پروانه، محل صدور پروانه و شماره تلفن پشتیبانی و دفتر مرکزی است.

به گفته وی، مشتری حق دارد هنگام خرید سرویس، تمامی این موارد را جویا شود و در صورت نبود موارد ذکر شده حتی اگر نام شرکت بسیار معتبر باشد، سرویس مورد نظر خود را نباید از آن شرکت خریداری کند.

اصغریان بیان داشت: سازمان تنظیم مقررات در سال گذشته از بین ‪ ۱۳۱۴‬شرکت ‪ ISP(‬شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ) در سراسر کشور از ‪ ۹۰۰‬شرکت به صورت حضوری برای کنترل و نظارت بر نوع سرویس‌ها و تجهیزات بازدید کرده است.
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات ادامه داد: مردم باید سرویس‌های بی‌کیفیت را نیز به دفاتر منطقه‌ای سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند تا بتوان از اقدامات این چنین در حوزه فناوری اطلاعات جلوگیری کرد.

  • ۸۶/۱۲/۲۷

نظرات  (۱)

با عرض سلام در شهرستان فلاورجان تنها 1 ISP مشغول به کار می باشد و قیمت های سر سا اوری دارد همچنین از ارائه ADSL نیز سر باز می زند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">