ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

VOIP تا پایان سال به نتیجه می رسد

| سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۸۶، ۰۵:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی معاون نگه‌داری و مدیریت شبکه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، پیش‌بینی می‌شود RFP (درخواست پیشنهاد) مربوط به بحث تلفن اینترنتی -VoIP - تا پایان سال جاری توسط این شرکت نهایی ‌شود.

محمدطاهر شمس در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش‌نویس RFP مربوط به این آیین‌نامه‌ی مربوطه تهیه و به کمیته‌ی مربوطه در شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده است که پس از تایید و تصویب نهایی در این کمیته سایر مراحل سپری خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش از این فراخوانی در زمینه‌ی شناسایی شرکت‌های علاقه‌مند و واجد شرایط برای فعالیت در این موضوع اعلام شد و شرکت‌هایی نیز اعلام آمادگی کردند که البته باید به این موضوع اشاره شود که این فراخوان هیچ امتیازی نداشته و در مزایده و مناقصه‌ای که برگزار خواهد شد همه می توانند شرکت کنند.

وی افزود: تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ی VoIP از وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود که این کار انجام گرفته و پس از آن بحث انجام و واگذاری این فعالیت‌ها از وظایف شرکت محسوب می‌شود که اقدامات مرتبط در حال انجام است.

به گفته‌ی او بعد از تهیه‌ی RFP، در مزایده یا مناقصه‌ای که برگزار خواهد شد شرکت‌های دارای شرایط معرفی و شناسایی خواهند شد.

به گزارش ایسنا ارایه‌ی خدمات تلفن اینترنتی و وجود قاچاق مکالمات یکی از مسایل مهمی است که به گفته کارشناسان تاخیر در قانونمند کردن آن زیان‌های بسیاری به همراه دارد که تاکنون این موضوع و تدوین آیین‌نامه‌ی مربوطه چند بار مورد توجه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است.

تلفن اینترنتی یکی از پرسودترین خدمات اینترنتی طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود، به نحوی که گفته می‌شود بخش اصلی درآمد اکثر ISPهای کشور نه از طریق ارایه اینترنت بلکه از طریق VoIP تامین می‌شود اما به علت بلاتکلیفی چندساله نحوه ارایه خدمات ترمینیشن- مکالمات اینترنتی خارج به داخل- سالانه و براساس آمار بالغ بر یکصد میلیون دلار به کشور خسارت وارد می‌کند.

ارایه‌ی سرویسVoIP یا تلفن اینترنتی در کشور مدتی انعکاس وسیع خبری داشت و تحلیل‌های مختلفی درباره ماهیت آن و خسارت‌هایی که از محل انجام قاچاق این سرویس وارد می‌شود، منعکس شد و به گفته کارشناسان، شبکه تلفن اینترنتی به دلیل اینکه بسته‌های اطلاعاتی در آن به هزاران کاربر مرتبط می‌شود به سادگی شبکه تلفنی رایج قابل کنترل نیست و به سخت‌افزارهای پیچیده‌ای جهت ردیابی و کنترل مکالمات تلفنی نیاز دارد.

  • ۸۶/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">