ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

Xperia XZ Premium ؛ نخستین گوشی فیلمبرداری فوق‌آهسته

| جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

سونی هفته گذشته سرانجام در گردهمایی اختصاصی #Xperia960 در دبی از گوشی Xperia XZ Premium که کمی قبل جایزه تازه‌ترین تلفن هوشمند MWC2017 را دریافت کرده بود، در حضور 180 نفر از اصحاب رسانه از سرتاسر منطقه خاورمیانه و آفریقا رونمایی کرد.

در رویداد #Xperia960 برای نخستین بار از فناوری ضبط ویدیوی فوق آهسته در یک تلفن هوشمند با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه رونمایی شد.

این سرعت در واقع 4 برابر آهسته‌تر از چنین امکانی در هر تلفن هوشمند دیگری است و جزییاتی را به تصویر می‌کشد که از چشم انسان پنهان می‌ماند.

این مراسم و برنامه‌های آن جنبی آن به‌طور زنده از سالن The Annex برج خلیفه دبی برای بینندگان منطقه خاورمیانه و آفریقا پخش شد. سونی در حرکتی ابتکاری برای آشنایی حاضران در این مراسم 4 فعالیت برای تست فیلم برداری حرکت بسیار آهسته، در این رویداد در نظر گرفته بود.

این فعالیت‌ها با نام‌های «سقوط امن»، «تونل باد کاغذرنگی»، «توپ جهنده رنگی» و «سقوط بادکنگ آب» نام‌گذاری شده بودند و مهمانان با ورود به هر یک از این فعالیت‌ها، از نزدیک و به شکل عملی با این قابلیت نهفته در دل گوشی Xperia XZ Premium  با حرکت فوق آهسته آشنا شدند.

نکته قابل توجه در این مراسم سخنرانی بسیار کوتاه و پرداختن عملی به قابلیت‌های این گوشی بود.

هیده‌یوکی فورومی، معاون اجرایی فروش و بازاریابی جهانی سونی در مراسم افتتاحیه #Xperia960 گفت: ما به خلق محصولات و خدماتی هوشمند و با قابلیت شخصی‌سازی فزاینده که شما را به یکدیگر متصل می‌کنند و به بخشی ضروری و دوست‌داشتنی از زندگی شما بدل می‌شوند، پایبندیم. تلفن هوشمند جدید ما دستگاهی است که فناوری و مشخصات پیشرفته را به‌معنای واقعی در خود دارد و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا در جهانی الهام‌گرفته از فناوری موبایل زندگی کنند. بسیار خرسندم که ورودXperia XZ Premium   به بازار خاورمیانه تا پایان ماه آوریل را اعلام می‌کنم.

Xperia XZ Premium  مجهز به سیستم دوربین ‎ Motion Eye™‎متعلق به Sony است که نخستین ضبط و بازپخش ویدیو با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه در یک تلفن هوشمند در جهان را که چهار برابر کندتر از هر تلفن هوشمندی دیگری است، امکان‌پذیر ساخته است. دوربین این گوشی از اجزای متعددی تشکیل شده که می‌تواند حرکاتی را که از جشم انسان پنهان می‌ماند، به تصویر بکشد. نمایشگر 4K HDR، سرعت دانلود بسیار بالا و داشتن طراحی و ظاهری مقاوم و ضد آب از دیگر قابلیت‌های این گوشی است.

Xperia XZ Premium  موفق به دریافت بیش از ۳۰ تقدیر و جایزه شامل «بهترین تلفن هوشمند یا دستگاه متصل جدید در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷» در مراسم سالانه اهدای جوایز جهانی موبایل (جوایزGlomo) از سوی انجمن GSM  شد.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد، نمایشگری ۵/۵ اینچی با وضوح HDR 4K دارد و سیستم عامل آن آندرویید ۷.۱.۱ است.

یکی از ویژگی‌های دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی، پشتیبانی از سنسور motion eye است. این سنسور قابلیت پردازش تصاویر را تا ۵ برابر سریع‌تر از دوربین‌های نسل قبل انجام می‌دهد. این فناوری به گونه‌ای است که پیش از اینکه کاربر اقدام به ثبت عکس کند، از سوژه مورد نظر تصویری باکیفیت‌ و بدون لرزش گرفته می‌شود.

گوشی XZ پریمیوم سونی قطعا برای کاربرانی که به دوربین چه از بعد فیلم‌برداری و چه از بعد عکاسی و حضور در شبکه‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسبی است. کما این که برخی از فعالان عکاسی در شبکه‌های اجتماعی نیز که تجربه کار با این گوشی را داشتند، این موضوع را تایید می‌کردند.

محصول جدید شرکت سونی از پایان خرداد در فروشگاه‌های معتبر با قیمتی در حدود 2.5 میلیون تومان در دسترس خواهد بود.

  • ۹۶/۰۱/۲۵

سونی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">