ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز تفکیک ترافیک شاپرک و شتاب

| چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۱، ۰۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه فعالیت سامانه شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) باعث خلوت شدن شبکه‌های بانکی شده است، گفت: امیدواریم مشکلات روزهای پایان سال‌های گذشته در بانک‌ها کاهش یابد.

ناصر حکیمی در گفتگو با مهر از برنامه ریزی بانک مرکزی برای رفع مشکلات طرح شاپرک خبر داد و گفت: هم اکنون با یک تاخیر 4 تا 5 ساعته مبالغ به حساب استفاده کنندگان از سامانه های فروشگاهی واریز می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: هم اکنون میزان تراکنش های موفق در سیستم شاپرک 98.1 درصد است و این یک رکورد محسوب می شود، بنابراین میزان تراکنش های ناموفق نسبت به آبان ماه که شاپرک نبود، بسیار کاهش یافته است.

حکیمی ادامه داد: بی نظمی هایی در اوایل آذرماه برای واریز مبالغ به حساب دارندگان سامانه های فروشگاهی داشتیم که در اواخر همان ماه مرتفع شد و ما هم اکنون هیچ پرداختی که به روز بعد موکول شود، در سطح کل شبکه نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیستم تسویه و وضعیت انجام تراکنش ها و نحوه پاسخ دهی پایانه های فروش به مراتب روند بهتری داشته است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره اختلالی که در روزهای تعطیل و یا ایام پرترافیک در دستگاه های خودپرداز رخ می دهد و باعث مشکل در استفاده از خدمات الکترونیک بانکی می شود، گفت: در این زمینه مشکل حادی وجود ندارد و از وقتی که شاپرک فعال شده است، شبکه بانک ها خلوت تر شده اند.

به گفته حکیمی، هم اکنون عملکرد خودپردازها، اینترنت بانک و سرویس های گوناگون بانکی به حدود 98 درصد رسیده در حالی که قبل از فعالیت شاپرک این میزان در حد 90 درصد بوده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی، تصریح کرد: خلوت شدن شبکه بانک ها در خدمات رسانی به مشتریان در یکماه اخیر باعث شده که اوضاع شبکه های الکترونیک بانکی از گذشته بهتر شود و امیدواریم در روزهای پایانی سال نیز مشکلات سال های گذشته به مراتب کمتر شود.

  • ۹۱/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">