ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز رده‌بندی ملی آثار نرم‌افزاری

| سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از اجرای مرحله اول رده‌بندی ملی آثار نرم‌افزاری در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

حسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حمایت از آثار نرم افزاری اظهار داشت: با توجه به اتمام مراحل پژوهشی و تعیین معیارها و شاخص‌های ارزیابی، اردیبهشت ماه امسال مرحله اول طرح رده‌بندی ملی آثار دیجیتالی از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، به اجرا درخواهد آمد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفی محصولات به لحاظ فنی و محتوایی دانست که براساس آن، محتوای تولیدات نرم‌افزاری و شاخص‌های فنی آن مورد بررسی قرار گرفته و به لحاظ کیفیت ارزیابی و رده‌بندی می‌شود؛ به نحوی که این ارزیابی‌ها، با استاندارد ISO25000 همخوانی دارد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: رده‌بندی آثار نرم‌افزاری این امکان را به مصرف ‌کنندگان می‌دهد که بتوانند براساس رده‌ای که هر نرم‌افزار کسب کرده است، نسبت به خرید آثار اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع قالب در نرم‌افزارهای رسانه‌ای، نرم‌افزارهای موجود به 5 دسته کودک و نوجوان، دانشنامه‌ای، عمومی، آموزشی و ابزاری دسته بندی و در این طرح، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

  • ۹۱/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">