ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز ساخت تراشه هوش مصنوعی توسط متا

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

متا برای رقابت با شرکت‌های بزرگی که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، قصد دارد تراشه اختصاصی هوش مصنوعی خود را بسازد.
به گزارش سایبربان،متا اعلام کرد که در حال ساخت اولین تراشه اختصاصی خود برای مدل‌های هوش مصنوعی میباشد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت اخیراً گفته بود که متا به دنبال معرفی مدل‌های هوش مصنوعی مفید و معنادار خود به میلیاردها نفر است و اکنون ساخت این تراشه می‌تواند یک گام مهم برای غول شبکه‌های اجتماعی باشد تا بتواند از این طریق با سایر شرکت‌های بزرگی که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند رقابت کند.

این تراشه جدید ام تی آی ای  (MTIA)  نام دارد که مخفف(Meta Training and Inference Accelerator)  به معنای آموزش متا و شتاب دهنده منطقی میباشد.

تراشه ام تی آی ای  (MTIA)نسبت به پردازنده‌های معمولی، قدرت و کارایی محاسباتی بیشتری را ارائه میکند و متا معتقد است که میتواند عملکرد بهتر، تأخیر کمتر و کارایی بیشتر را برای هر ظرفیت کار ارائه دهد.این تراشه قرار نیست تا سال 2025 عرضه شود.

جوئل کوبرن، مهندس نرم‌افزار متا، در مورد تراشه جدید گفت: متا در ابتدا به واحدهای پردازش گرافیکی یا GPU ها برای کارهای استنتاج روی آورده بود، اما متوجه شد که آنها برای کار استنتاج مناسب نیستند.به همین منظور تراشه ام تی آی ای(MTIA) ساخته شد.    

متا‌ تاکنون از مدل‌های هوش مصنوعی متفاوتی با کاربردهای مختلف از جمله برای ساخت تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک و شبیه‌سازی ادراک احساسی انسان‌ها رونمایی کرده است.

  • ۰۲/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">