ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان گردان های سایبری بسیج صبح امروز با حضور بیش از 350 نفر در اردوگاه آبعلی برگزار شد.
 به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان گردان های سایبری بسیج باحضور بیش از 350 نفر از فرماندهان این گردان ها آغاز شد.
این دوره سه روزه که از صبح امروز در اردوگاه آبعلی تهران آغاز شد تا روز پنجشنبه 28 شهریورماه ادامه خواهد داشت. در این دوره توانمندسازی مهدی فضائلی، رجبی دوانی، احمد دستاران، جلال منش، شاه آبادی، عبدلحمیدی و آل داود اساتیدی هستند که به ترتیب در حوزه های جریان سازی سیاسی، تقابل اسلام و غرب از نگاه مدنی، تکنیک های تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی، تبیین انتظارات ولی فقیه از شبکه سایبری انقلاب، مراقت های تربیتی فرمانده گردان سایبری، راهبردهای تولید قدرت رسانه ای، توجیه ماموریت فرمانده گردان و جنگ شناختی را تدریس می کنند.
 فرماندهان گردان های سایبری بسیج در 6 گروه شهید اسدالهی، شهید مرادی، شهید زبرجدی، شهید عسگری، شهید خلیلی، شهید امرایی و شهید عبدالهی تقسیم و این دوره توانمندسازی را پشت سر می گذارند.
مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به فرماندهان گردان های سایبری بسیج و تقدیر از زحمات آنها، اظهار داشت: یکی از خصیصه های دکتر محسن رضایی پیش بینی هایی هست که ایشان در مقاطع مختلف نسبت به موضوعات داشته اند. در مواقع مختلف ایشان پیش بینی هایی دشته اند که به واقعیت تبدیل شده و بنابر همین خصیصه وقتی ایشان از بسیج و فعالیت های بسیج در فضای مجازی تقدیر و اعلام کردند این تشکیلات می تواند قدرت فضای مجازی را در دست بگیرد، آسوده خاطر شدیم که این پیش بینی نیز به زودی تحقق می یابد و امروز می توانیم بگوییم این اتفاق افتاده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور فرماندهان و اعضای گردان های سایبری بسیج شباهت بسیاری به فعالیت رزمندگان به خصوص نیروها و سرداران جوان در جبهه های حق علیه باطل دارد. بعد اول این شباهت این است که در آن زمان ابزارها و قدرت در اختیار طرف مقابل بود کمااینکه امروز نیز مشاهده می کنیم ابزارها و قدرت در فضای مجازی در اختیار جریان مقابل و کشورهای استکباری قرار دارد و در چنین شرایطی نیروهای انقلابی باید همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس به مصاف رقیب بروند. بعد بعدی شباهت اینجاست که در دفاع مقدس از آنجایی گستره و قدرت طرف مقابل زیاد بود، حضرت امام فرمان تشکیل بسیج مردمی برای ایجاد سدی محکم در برابر این گسترده را صادر کردند. امروز نیز به فرمان رهبر معظم انقلاب گردان های سایبری بسیج و نیروهای انقلابی در مقابل گسترده و تسلط دشمن در فضای مجازی ایستاده اند.
معین در ادامه افزود: امروز در طول یکسال گذشته شاهد این هستیم که موازنه تا حد قابل قبولی در حال تغییر و بهم ریختن است و قدرت دیگر به طول کامل در اختیار جریان معاند نیست.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: در بررسی های صورت گرفته، داده کاوی ها به ما نشان داد که ضریب انتقال مطلب به مخاطب در بیش از 10 مورد رویارویی با جریان های ضد انقلاب و معاند، موازنه را به سمت سکوهایی که نیروهای انقلابی در آن حاضر بوده اند تغییر داده است. برای مثال در ماجرای اغتشاشات سال 96  جریان معاند بدون رقیب تا می توانست تاخت و از طریق فضای مجازی توانست اقداماتی ترتیب دهد اما یکسال بعد و در سال 97 با تلاش نیروهای انقلابی و گردان های سایبری بسیج، در شرایطی که دشمن قصد داشت با راه انداختن تابستان داغ، بر بازار ارز و کالاهای اساسی مردم از طریق فضای مجازی تاثیر گذاری کند با ایستادگی نیروهای انقلابی مواجه شد.
وی افزود: در ماجرای سیل و زلزله نیز علیرغم حضور نیروهای جهادی و تلاش های صورت گرفته اما شاهد تفاوت هایی بودیم. در شرایطی که اکثر خروجی های فضای مجازی در ماجرای زلزله کرمانشاه به اختلاف افکنی میان نیرونای مسلح، فعالیت سلبریتی ها و ... معطوف بود  اما با حضور گسترده نیروهای انقلابی در ماجرای سیل امسال، اکثر تولیدات و مطالب منتشر شده در خصوص سیل به فعالیت رزمندگان و نیروهای جهادی و اقدامات مثبت صورت گرفته معطوف شد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج همچنین خاطر نشان کرد: چشم انداز ما رسیدن به 1000 گردان سایبری در 500 شهرستان کشور و رسیدن به 80 هزار بسیجی فعال در عرصه فضای مجازی برای پایان دادن سلطه کشورهای معاند فعالیت می کنند تا انحصار تبلیغاتی دشمن به طور کامل شکسته شود.
 
  • ۹۸/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">