آغاز هفتمین همایش تحقیقات بازیهای دیجیتال
فرآیند شبکهسازی میان دانشجویان و پژوهشگران حوزه بازیهای رایانهای بهمنظور رقابت در هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سازمانهای دولتی، عمومی و خصوصی ۲۰و ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ برگزار میشود.
محمد صادق دهنادی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای جدی علاوه بر موضوعات مربوط به بازیهای جدی که در چهار دوره گذشته محور اصلی پژوهشهای علمی رویداد بوده، مانند دوره اول و دوم شامل همه موضوعات مرتبط با بازیهای رایانهای خواهد بود.
وی افزود: مهمترین اهداف هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال شامل توسعه و ارتقای دانش و فناوری پیشران بازیهای رایانهای، ایجاد شبکه علمی بین فعالان و بهرهبرداران علوم مرتبط با زیست بوم بازیهای رایانهای، فراهم کردن فرصت برای تبادل نظر، ارائه دانش و تجربیات بین پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت بازیهای رایانهای، تقویت همکاریهای علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران، تسهیل دسترسی سازمانها، فعالان و سرمایهگذاران حوزه بازیهای رایانهای به دستاوردهای علمی پژوهشگران، طراحان و صاحبان ایده زیست بوم، معرفی زمینههای بین رشتهای و نیازهای بین دستگاهی برای رونق هر چه بیشتر این حوزه و ارائه فرصت به مجموعههای شتابدهنده، حکمرانی، کسب و کار و فعالان فرهنگی برای استفاده از شبکه پژوهش و ایدههای دانش بنیان زیست بوم بازیهای رایانهای است.
معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: هفتمین همایش بینالمللی بازیهای دیجیتال ۱۴۰۳ در شش محور زیر برگزار میشود که شامل «بازیهای رایانهای، مدلهای اقتصاد و کسب و کار» مشتمل بر موضوعات: بازیهای رایانهای و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و تحریم های ظالمانه، بازیهای رایانهای و چالشهای بازیسازی، « بازیهای رایانهای، فناوری و تکنولوژیهای نوین» شامل موضوعات: بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی، بازیهای رایانهای و رمز ارزها، بازیهای رایانهای، رسانهها و تکنولوژیهای نوظهور و بازیوارسازی ( گیمیفیکیشن)، «بازیهای رایانهای، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی» با زیر شاخههای موضوعی: بازیهای رایانهای، سواد بازی و خانواده، بازیهای رایانهای و مصرف بازیکنان، بازیهای رایانهای و زنان و بازیهای رایانهای، آموزش و یادگیری، «بازیهای رایانهای و مدیریت رسانه» شامل: بازیهای رایانهای، دیپلماسی و سیاستگذاری زیستبوم ، طراحی و محتوای بازیهای رایانهای و تجربه توسعه بازیسازی در ایران و جهان است.
وی افزود: در هفتمین دوره این رویداد محور ویژهای برای موضوع «بازی جدی و کاربردهای متنوع آن» در نظر گرفته شده و موضوع تولید علم در این حوزه مانند سالهای قبل به صورت ویژه دنبال خواهد شد. همچنین در این دوره مانند دورههای گذشته به بهترین پژوهش خارجی ارائه شده به این همایش نیز جایزه یورویی اهدا میشود.
دبیر هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال با اشاره به ارتباط علمی و تجربی موضوع بازیسازی و بازی وارسازی به حوزههای مختلف مدیریتی و سازمانی گفت: موضوعات مرتبط با نیاز سازمانها، شرکتها و سیاستگزاران بازیسازی و مراکز پژوهشی به صورت اختصاصی با اعلام جوایز آن در سایت همایش اعلام میشود.
وی افزود: انتخاب کتاب برگزیده سالهای اخیر و پایان نامههای دفاع شده دانشجویی در زمینه بازیهای رایانهای از بخشهایی است که از امسال در حاشیه این همایش برگزار میشود. همچنین مرحله نهایی ارائه مقالات و برگزاری همایش امسال با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.
دهنادی در پایان گفت: پژوهشگران و دانشجویان علاقهمند میتوانند از دهم شهریور تا اول آذر ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت همایش به نشانی dgrconf.ir با ملاحظه فراخوان تفضیلی در بخشهای اصلی، معرفی کتاب و پایان نامههای این همایش شرکت کنند.