ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز کلاهبرداری های جدید به نام بیت کوین

| چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

آیتی گفت :اطلاع رسانی به خانواده در خصوص بیت کوین حائز اهمیت است چون به نام بیت کوین پدیده های جدیدی در اینترنت شایع شده است که زمینه کلاهبرداری و دام های دیگر را فراهم کرده است. 
برنامه " هشتگ گفتگو " با موضوع استخراج بیت کوین، معایب، محاسن، خطرات آن و چگونگی مدیریت آن با حضور دکتر علی بابک نیا ، کارشناس رمز ارزها و بلاک چین و ارتباط تلفنی با محسن آیتی ، مدیرعامل گروه شرکتهای تولیدکننده سامانه های نرم افزاری بزرگ مقیاس روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.
***هشتگ گفتگو : آیا سرمایه گذاری در بیت کوین خطرناک است یا می توان برای آن مزایایی در نظر گرفت؟
علی بابک نیا : کسب و کارهای فضای مجازی و به خصوص رمز ارزها فضای بسیار جذابی برای ورود سرمایه گذاران و فعالان حوزه آی تی ، اپلیکیشن و نرم افزارها ایجاد کرده است. مزایای اصلی این کسب و کار ، از نظر اقتصادی و انقلابی است که در حوزه مالی ایجاد کرده است. اما میزان آگاهی از چیستی و زیر بنای این ساختار اهمیت زیادی دارد که معمولا به آن بی توجهی می شود . در واقع ورود به این حوزه با اطلاعات و دانش کافی نه تنها مضر نیست بلکه مجاز است و توصیه هم می شود.
***هشتگ گفتگو : مهمترین اصلی که افراد برای ورود به حوزه بیت کوین باید به آن توجه کنند چیست؟
محسن آیتی : پرداختن به هر کسب و کار و پدیده جدیدی خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند داشتن اطلاعات گسترده است. از آن جا که بیت کوین یک مقوله صد درصد دانش بنیان و در فضای مجازی بسیار شایع شده است ، مطالعه اطلاعات مربوط به آن برای جوانان و افرادی که می خواهند این کسب و کار را با فرآیند ماینینگ یا خرید سهام آغاز کنند بسیار ضروری است.
اطلاعات جامع در این حوزه توسط همکاران و کارشناسان خبره جمع آوری و به زبان فارسی ترجمه و در سایت ها قرار داده شده که افراد علاقمند به این عرصه باید مطالعه کنند چرا که ورود به این بخش بدون دانش بسیار خطرناک است.
علی بابک نیا : افراد باید شش ماه تا یکسال پیش از ورود به این حوزه ، اطلاعات و نوسانات شدید این بخش را دنبال و بررسی کنند و پس از آنکه دانش کافی به دست آورند ، این کسب و کار را آغاز کنند. واضح است که اگر افراد پیش از شروع ، مدت زمان طولانی را برای کسب اطلاعات در این حوزه صرف کنند با مخاطرات و ریسک های آن آشنا می شوند و هیجان و اشتیاق کاذبی که در آغاز کار داشتند را از دست می دهند و دانش کافی جای این تصورات مخرب را می گیرد و منجر به عملکرد سنجیده تر می شود.
از این رو حتما با یک متخصص در این حوزه مشورت کنید چون افرادی که دائما شما را به حضور در این کسب و کار تشویق می کنند تنها 20 درصد درآمد زایی آن را به شما یادآوری می کند ، در حالی 80 درصد مخاطرات این بخش را نادیده می گیرند . این تصور اشتباه و خام باعث می شود سرمایه گذاران با دانش اندک وارد این حوزه شوند و پول خود را از دست بدهند.
***هشتگ گفتگو : مخاطرات این کسب و کار در فضای مجازی چیست؟ آیا کنترل و نظارت بر مشکلات و متخلفان وجود دارد؟
محسن آیتی : تصور کسب ثروت بالا در مدت زمان کوتاه منجر به سرمایه گذاری هنگفت برای استخراج بیت کوین از سوی خانواده ها می شود.خطر جدیدی که در این خصوص وجود دارد ایجاد شبکه های هرمی با وعده کسب پول زیاد در عرض یک سال برای نشر بیت کوین است. به این صورت که افراد برای برای خرید سکه های تولید شده و پیدا کردن افراد بیشتر مانند شرکت های هرمی ترغیب می شوند .
متاسفانه امکان هیچ نوع کنترلی بر این موضوع نیست چون ذات این کسب و کارها امکان نظارت را به شدت سخت می کند . تنها کاری که می توان برای کاهش خطرات انجام داد ساخت برنامه ها و اطلاع رسانی به خانواده ها برای مراقبت در برابر این تله هاست.
توجه داشته باشید که بیت کوین یک شاخص است و تنها موضوع تکنولوژی در آن مطرح نیست بلکه آنچه که اهمیت دارد اطلاع رسانی به خانواده هاست چون به نام بیت کوین پدیده های جدیدی در اینترنت شایع شده که کلاهبرداری آشکار است.
***هشتگ گفتگو : چه روش هایی برای ورود به کسب و کارهای حوزه رمز ارز وجود دارد ؟
علی بابک نیا : در حوزه رمز ارزها دو نوع سرمایه گذاری وجود دارد. نخستین آن در قالب سهام وجود دارد که می توان با کسب اطلاعات مانند دیگر سهام ها خریداری و نگهداری کرد. بنابراین ممکن است قیمت یک بیت کوین در زمان خرید بسیار ارزان باشد و پس از مدتی قیمت آن افزایش یابد که سبب کسب سود می شود. البته تعداد افرادی که از این سود بهره می برند.
دومین نوع سرمایه گذاری، ماینینگ و استخراج رمز ارزهاست. موضوع استخراج کاملا صنعتی است و به همین سادگی که می بینیم نیست. در این حالت استراتژی انتخاب دستگاه استخراج ، اهمیت بسیارزیادی دارد هر یک از دستگاه های استخراج بر اساس یک الگوریتم مخصوص و استاندارد ویژه کار می کنند که توان پردازشی آنها با هم متفاوت است که توان و برق مصرفی متفاوتی را می طلبد. توجه داشته باشید نمی توان صرف داشتن برق فشار قوی تصور کرد امکانات لازم برای استفاده از دستگاه ماینینگ فراهم شده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">