ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آقای رییس جمهور؛ مخابرات منتظر لطف شماست

| چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸ ق.ظ | ۱ نظر

یکی از کارکنان شرکت مخابرات ایران، نامه‌ای سرگشاده با امضای محفوظ خطاب به رییس جمهوری در اختیار  ما قرار داده که متن آن به شرح ادامه است:

شکی نیست که به مدد حضور شما و اندیشمندان و مردان کاربلد دولت شما، ملت و کشور ما از گردنه سخت تحریم عبور کرده و امروز، حقیقتا، فضای دیگری در جامعه حاکم شده است.

این نکته که  شما در هیچ یک از امورکلان جامعه، تصمیمات جناحی نمی‌گیرید و کشور را  به دور از حرف و شعار به سمت اعتدال و میانه روی پیش می‌برید، در بیشتر حوزه‌های تحت نظر جنابعالی، ساری و جاری است.

اما طبیعتا ممکن است این روح اعتدال و اعتدال گرایی، به جهت وسعت و حجم عظیم فعالیت‌ها هنوز در برخی حوزه‌ها وارد نشده باشد که شاید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از آن موارد باشد.

متاسفانه در وزارت ارتباطات، عهد موکد شما با ملت، در پاره‌ای موارد ملموس نیست و برای نمونه به این جرم که واگذاری مخابرات در دولت گذشته صورت گرفته و با این اتهام که این واگذاری به نزدیکان دولت قبل بوده، ماه‌هاست که مخابرات و مجموعه ارزشمند و متخصص آن را در منگنه نگه داشته‌اند. بی‌توجهی‌هایی که از ابتدای روی کارآمدن دولت فعلی و تقریبا از نخستین روز کاری وزیر محترم ارتباطات آغاز شده و روز به روز بیشتر می‌شود.

اما توسعه مخابرات هرگز متوقف نشده است و باید گفت تمام این توسعه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری‌ها در حالی و در زمانی اتفاق افتاده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دو و نیم سال پیش، شمشیر رویارویی و حتی شاید بتوان گفـت، قلع و قمع مخابرات را از رو بسته و اجازه کوچک ترین تحرکی در فضای کسب و کار شرکت مخابرات ایران را به این شرکت نداده است.

بارزترین نمونه این نوع برخورد، داستان دنباله‌دار افزایش نیافتن و عدم تعدیل تعرفه‌هاست که دو سال و نیم است به صورت یک سریال تکراری در فضای رسانه‌ای کشور پخش می‌شود و به نظر می‌آید باید رکورد طولانی‌ترین سریال تاریخ رسانه را به آن اختصاص داد!

این سریال در اپیزودهای دیگری نیز تولید شده و به صورت روزانه یا هفتگی و ماهانه اکران می‌شود که می‌توان موضوعاتی همانند ممانعت از اختصاص پهنای باند بیشتر به شرکت‌های مخابراتی و یا حتی تهدید چندین باره به قطع آن، ادعای قصور و تقصیر در واگذاری مخابرات و قیمت‌گذاری‌های عجیب و غریب بر مجموعه‌ای که به قانونی‌ترین شکل ممکن واگذار شده، تهدیدات مکرر به بازپس گیری مخابرات و حتی درج آن در بندی از ماده 17 برنامه ششم توسعه که دارایی شرعی مخابرات را تصرف کنند، از اپیزودهای دردناکی خواند که قطعا با روح اعتدال حاکم بر دولت تدبیر و امید سازگار نیست.

زیرا شما و دولت شما بارها نشان داه‌اید که حتی اگر شخصی یا  جایی یا مجموعه‌ای متعلق به دولت قبل – که از قضا آن دولت هم زحمات بسیاری برای کشور متحمل شده و البته منکر کاستی‌ها و تقصیرها هم نیستیم- باشد، در روش تعامل با آن شخص یا مجموعه نگاه دیگری دارید و این نگاه را به زیرمجموعه‌های خود نیز تسری داده‌اید.

جناب رئیس جمهور!

با تاکید موکد بر واگذاری قانونی مخابرات در سال 88، بیایید فرض کنیم این واگذاری به افرادی انجام شده که به دولت قبل نزدیک‌تر بوده‌اند. آیا وقتی مجموعه خریدار مخابرات، این خدمات و حجم عظیم سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه زیرساخت‌ها و پرداخت‌ها به سهامداران و مردم را انجام داده و با این همه فشار وزارت ارتباطات، چراغ توسعه مخابرات را روشن نگه داشته، سزاست که چنین برخوردی با این مجموعه آن هم شاید فقط به علت و هم جناح نبودن از نظر سیاسی شود.

می‌دانیم و یقین داریم جواب شما به سوال فوق منفی است و اعتقاد راسخ دارید که مجموعه‌های خدمتگزار برای کشور باید پاس داشته و حمایت شوند.

با عنایت به مطالب پیش گفته و با ایمان به نگاه توسعه‌ای و فراجناحی شما و پس از گذشت بیش از نیمی‌ از زمان دولت محترم تدبیر و امید، خواهشمندیم با ورود مستقیم به مسایلی که گفته و در این مقال، مختصرا آورده شد و با توجه به اینکه در فضای مساعد پساتحریم،ICT حقیقتا پیشران توسعه کشور ما است، سر و سامانی به این وضعیت که نتیجه مستقیم آن، فرسنگ‌ها عقب ماندن از سرعت خیره کننده تحولات فناوری ارتباطات در جهان است، مرحمت فرمایید.

نظرات  (۱)

  • مشترک مخابرات
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    مخابرات زمانی را که پول روی پول گذاشت و **** و به فکر توسعه شبکه و رضایت مردم نبود را یادش رفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">