ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه‌های الکترونیک مراکز درمانی آمادگی پذیرش بیمار از طریق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را دارند.
سعید کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در حال اجراست و از اول اردیبهشت ماه به صورت سراسری در تمامی استانها و شهرها عملیاتی می شود و بیمارانی که از طریق این برنامه وارد مراکز درمانی شوند، پرداختی از جیب آنها کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: اکنون سامانه های الکترونیک بیمارستان‌ها از جمله سیستم نوبت‌دهی، آمادگی لازم برای پذیرش بیمار ارجاعی را دارند و روال کار مشخص است و بیمار با ارجاع پزشک عمومی تحت مسیر معینی در سطح یک وارد مراکز سطح ۲ و ۳ می شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اتصال آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها به برنامه پزشک خانواده نیز انجام شده و هرکس از مسیر ارجاع به سطوح درمان مراجعه کند یک ویزیت دولتی تشویقی می گیرد و در مراکز درمانی باید یک تیم و برای اجرای این برنامه و نظام ارجاع وجود داشته باشد.

به گفته کریمی، سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در حوزه درمان از طرف سازمان برنامه اختصاص یافته است و بخشی از این اعتبارات مربوط به مشوق های بیماران و پزشکان است.

وی تاکید کرد: رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم بحث عدالت و تعالی نظام سلامت است و از مهمترین برنامه ها برقراری پزشک خانواده، نظام ارجاع و توسعه شبکه بوده و از الزامات قانونی آن است که برنامه پزشک خانواده را مرحله به مرحله برقرار کنیم.

  • ۰۲/۰۱/۲۲

وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">