ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمازون 10 هزار کارمند اخراج می‌کند

| سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

منابع مطلع می گویند آمازون در حال برنامه ریزی برای اخراج حدود 10000 کارمند در حوزه های مختلف از ابتدای این هفته است که بزرگترین میزان اخراج نیرو از این شرکت تا به امروز است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، این تعداد اخراج برابر با حدود 3 درصد از کل کارکنان شرکت آمازون است. البته با بررسی اولویت‌های کسب‌وکارهای شرکت آمازون، تعداد دقیق این رقم ممکن است متفاوت باشد.

این خرده‌فروشی آنلاین قصد دارد برخی مشاغل مربوط به فروش بلندگوهای آنلاین «الکسا» و نیز فروش دوربین‌های امنیتی خانگی دارای قابلیت کنترل صوتی را حذف کند و همچنین کارکنان بخش‌های منابع انسانی و خرده‌فروشی خود را نیز تعدیل کند. چارچوب زمانی آمازون برای اطلاع رسانی به کارکنان هنوز نامشخص است.

علت اصلی اخراج بی سابقه نیرو توسط آمازون، محیط نامطمئن اقتصاد کلان و احتمال رکود بی سابقه در ایالات متحده است که همه شرکت های حوزه فناوری با آن مواجه هستند.

موجی از اخراج‌ها در بخش فناوری آمریکا آغاز شده و در هفته گذشته، شرکت متا مالک فیس بوک اعلام کرد برای کاهش هزینه‌ها، بیش از 11000 شغل یا 13 درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.

  • ۰۱/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">