ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا باز هم هوآوی را تحریم کرد

| سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

کاخ سفید شب گذشته با هدف محدود کردن دسترسی هوآوی به قطعات ساخت آمریکا دوباره حلقه تحریم‌ها علیه این شرکت بزرگ چینی را تنگ‌تر کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شب گذشته کاخ سفید حلقه تحریم‌ها علیه هوآوی را تنگ‌تر کرد تا از دسترسی این شرکت چینی به قطعات تولید شده با فناوری آمریکا جلوگیری کند.

محدودیت‌های جدید اعمال شده به اعتقاد کارشناسان می‌تواند چرخه تامین قطعات شرکت هوآوی را بیش از پیش تنگ‌تر کند.

بر اساس تحریم‌های جدید اعمال شده به طور کلی تمام شرکت‌های فعال در زمینه توزیع قطعات الکترونیکی از فروش تجهیزات یا تراشه‌های تولیدی آمریکا به این شرکت بزرگ چینی بدون دریافت مجوز مخصوص منع شده اند.

در واقع بر اساس محدودیت‌هایی که کاخ سفید شب گذشته علیه هوآوی فعال کرده این شرکت حتی نمی‌تواند از کشورها یا شرکت‌های ثالث و غیرآمریکایی هم قطعات مورد نیاز خود را تامین کند و در واقع شکاف‌ها و راه‌های دور زدن موجود در تحریم‌های قبلی بسته شده است.

این تحریم‌ها در واقع در سایه بالا گرفتن تنش بین چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ جهان است که حالا روابط دو کشور به بدترین سطح در 10‌ها سال گذشته رسیده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند هوآوی اطلاعات کاربران تجهیزات خود را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد اما شرکت چینی این ادعاها را بارها تشدید کرده است.

گو ونجون، کارشناس مؤسسه آی سی وایز شانگهای، می‌گوید این تحریم‌ها تبعات جدی برای هوآوی در پی خواهد داشت.

به اعتقاد وی محدودیت‌های جدید اعمال شده برنامه‌های هوآوی برای خرید تراشه‌های مورد نیاز خود از خارج از چین را به هم می‌ریزد.

این تحریم‌ها نه تنها از فروش تجهیزات ساخت آمریکا به هوآوی جلوگیری می‌کند بلکه حتی شرکت‌های خارجی که با فناوری آمریکا تراشه تولید می‌کنند نیز از فروش این تجهیزات به هوآوی منع شدند به گونه‌ای که حتی برخی تولید کنندگان کره‌ای نظیر سامسونگ و اس کی هاینکس و سونی ژاپن به همراه مدیا تک تایوان هم نخواهند توانست بدون دریافت مجوز از آمریکا به هوآوی تراشه بفروشند.

 

چین، تحریم‌های آمریکا علیه «هوآوی» را محکوم کرد
وزارت خارجه چین تحریم‌های اخیر آمریکا علیه شرکت فناوری «هوآوی» را محکوم و این اقدامات واشنگتن را «سرکوبگری» توصیف کرد.

به گزارش فارس، اقدام وزارت دارایی آمریکا در تشدید محدودیت‌ها و فشارهای این کشور علیه فعالیت‌های شرکت هوآوی در آمریکا واکنش وزارت خارجه چین را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال اعلامیه هفته گذشته مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت‌های تازه این کشور علیه شرکت هوآوی چین، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیتهای بیشتری بر دسترسی این شرکت به فناوری آمریکا اعمال کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه (دیروز) همچنین  نام ده‌ها شرکت وابسته و همکار هوآوی را در ۲۱ کشور جهان به لیست سیاه اقتصادی (تحریم) آمریکا وارد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکایی‌ها، امروز سه شنبه تحریم‌های تازه واشنگتن علیه هوآوی را محکوم و این اقدامات آمریکا را «سرکوبگری» توصیف کرد.

«ژائو لی جیان» همچنین از آمریکا خواست که از تلاش‌ها برای بدنام کردن شرکت‌های چینی دست بردارد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در سفر به جمهوری چک از کشورهای اروپای شرقی خواست با شرکت‌های چینی از قبیل هوآوی هیچ همکاری نداشته باشند.

تا کنون چندین کشور از قبیل اسلواکی، لهستان، جمهوری چک و استونی در واکنش به فشارها و اتهام زنی‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی، همکاری خودشان با این شرکت چینی در زمینه ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) را متوقف کردند.

فشارهای آمریکا علیه فعالیت‌های شرکت‌های چینی در کشورهای مختلف با تصمیم اخیر لندن برای پایان دادن به مشارکت هوآوی در پروژه‌های ساخت نسل پنجم تلفن همراه این انگلیس بیش از پیش نمایان شد.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ممنوع شدن حضور هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه در انگلیس گفته بود، او شخصا در این موضوع نقش مستقیم داشت

  • ۹۹/۰۵/۲۸

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">