ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا در صدد ممنوعیت کسپرسکی

| جمعه, ۱ تیر ۱۴۰۳، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

 وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن استفاده شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی از نرم‌افزارهای امنیت سایبری روسی را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ممنوع می‌کند.
به گزارش همشهری آنلاین،‌ دولت بایدن در حال آماده‌شدن برای صدور دستوری است که شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی را از استفاده از نرم‌افزار ساخت شرکت روسی «کسپرسکی Kaspersky» منع می‌کند.

بر اساس این تصمیم، شرکت «کسپرسکی» و همه شرکت‌های تابعه آن از ارائه محصولات امنیت سایبری و نرم‌افزارهای ضد ویروس در هر نقطه از آمریکا منع می‌شوند.

با این اقدام، شرکت «کسپرسکی» نمی‌تواند نرم‌افزارهای امنیت سایبری‌اش را در آمریکا بفروشد یا به‌روزرسانی کند.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا گفت: روسیه بارها نشان داده که توانایی و قصد سوءاستفاده از شرکت‌هایی مانند «کسپرسکی» برای جمع‌آوری اطلاعات حساس افراد در آمریکا را دارد و به همین دلیل است که ما ناگزیر به انجام این اقدام شده‌ایم.

آژانس‌های دولتی آمریکا پیشتر از استفاده از نرم‌افزارهای امنیت سایبری «کسپرسکی» منع شده بودند، اما اقدام دولت آمریکا برای جلوگیری از استفاده افراد و شرکت‌های خصوصی از نرم‌افزارهای این شرکت بی‌سابقه است.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که دولت روسیه می‌تواند «کسپرسکی» را وادار کند که داده‌های شهروندانش را تحویل دهد یا از نرم‌افزار ضد ویروس خود برای هک کردن یا نظارت بر آمریکایی‌ها استفاده کند؛ اتهاماتی که «کسپرسکی» به شدت آن را رد می‌کند.

در همین حال، یکی از مقامات وزارت بازرگانی آمریکا گفته که دولت این کشور هیچ مورد خاصی را که در آن دولت روسیه تلاش کرده تا از «کسپرسکی» سوء استفاده کند یا از نرم‌افزار این شرکت برای جمع‌آوری داده‌های آمریکایی‌ها استفاده کرده باشد، در دست ندارد.

شرکت نرم‌افزاری «کسپرسکی» که در سال ۱۹۹۷ در مسکو تأسیس شد، در کنار رُقبای آمریکایی مانند «مک آفی McAfee» و «سیمنتک Symantec» یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولید نرم‌افزار ضد ویروس در جهان است.

محققان این شرکت که در صنعت امنیت سایبری جهان درجه‌یک شناخته می‌شوند، به دلیل تجزیه و تحلیل عملیات‌های بزرگ در کشورهایی مثل آمریکا و روسیه و نیز تهدیدات مجرمانه سایبری که به صورت روزمره کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهند، شناخته شده‌اند.

«کسپرسکی» داشتن هر گونه ارتباط یا وابستگی به دولت روسیه را رد کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">