ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا مدیران کسپرسکی را تحریم کرد

| شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۵:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

دولت جوبایدن، رییس جمهور آمریکا ۱۲ نفر از مدیران ارشد شرکت «AO کسپراسکای لب» را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت جوبایدن، رییس جمهور آمریکا ۱۲ نفر از مدیران ارشد شرکت «AO کسپراسکای» را تحریم کرد. این درحالی است که روز گذشته آمریکا فروش محصولات این شرکت تولید نرم افزار را به دلیل ریسک های امنیت سایبری ممنوع کرد.

تحریم های وضع شده بر رهبران کسپراسکای شامل مدیر ارشد توسعه کسب وکار، مدیر ارشد عملیاتی، مدیر حقوقی، مدیر ارشد ارتباطات شرکتی و غیره می شود. برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: تحریم ها علیه رهبران شرکت کسپراسکای، بر تعهد ما به تضمین یکپارچگی حوزه سایبری و حفاظت از شهروندان در مقابل تهدیدهای سایبری بد تاکید دارد.

سخنگوی کسپراسکای این اقدام را ناعادلانه و بی پایه و اساس خواند که روی شرکت تاثیری نخواهد داشت زیرا شرکت مادر، زیرمجموعه های آن یا مدیر ارشد اجرایی آن را دربر نمی گیرد. این شرکت هرگونه رابطه با دولت روسیه یا ارتباط بین مدیران تحریم شده با مقامات ارتش یا اطلاعات روسیه را رد کرد.

تحریم مدیران ارشد کسپراسکای نشان می دهد دولت بایدن سعی دارد هرگونه ریسک ناشی از حملات سایبری روسی مرتبط با نرم افزار کسپراسکای را محدود کند. «AO کسپراسکای لب»یکی از واحدهای روسی کسپراسکای است به دلیل همکاری با اطلاعات ارتش روسیه جهت پشتیبانی از اهداف سایبری دولت این کشور، در فهرست محدودیت تجار آمریکا قرار گرفته است.

این اقدام در کنار ممنوعیت بی سابقه فروش و دریافت آپدیت محصولات کسپراسکای در آمریکا از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی انجام شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">