ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید شبکه داخلی اینترنت ایجاد و دانش آموزان را مصون کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته با موضوع «چرایی عدم گسترش پیام رسان های داخلی در آموزش و پرورش» روی آنتن رفت، در پاسخ به اینکه ریشه مشکل عدم استقبال از پیام رسان های داخلی چیست؟ گفت: از یک منظر ریشه مشکل را باید در خود پیام رسان های داخلی دید. آنها می توانستند در یک مدت مشخص اثبات کنند که می توانند این بار سنگین را بردارند. البته یک بخش دیگر مشکل به نوع نگاهی که به پیام رسان های داخلی وجود دارد بر می گردد.

وی افزود: علت سوم هم این است که پشتیبانی لازم صورت نگرفت تا پیام رسان ها بتوانند ظرفیت کافی فراهم کنند. علت بعدی اینکه استفاده یا عدم استفاده از پیام رسان های داخلی یا خارجی تا میزانی به اعتقادات سیاسی هم برمی گردد. چندان اراده قوی در دولتمردان و مسئولان ندیدم تا بایستند و تاکید کنند که باید از پیام رسان های داخلی به ویژه برای آموزش و پرورش استفاده شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره وزارتم پیگیر اینترانت ملی برای آموزش و پرورش بودیم و کار را هم شروع کرده بودیم، گفت: آن زمان به سمت هوشمندسازی حدود ۱۵ درصد مدارس رفتیم. ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون پرسنل در آموزش و پرورش و چندصد هزار افراد مرتبط مانند رانندگان سرویس مدارس را داریم. اما باز هم کار به طور کامل جلو نرفت.

حاجی بابایی ادامه داد: این کارها با بخشنامه وزیر آموزش و پرورش درست نمی شود. یک جایی که باید محکم کار را پیگیری می کرد شورای عالی فضای مجازی و متهم اصلی خود شوراست. نظام تعلیم و تربیت در هیچ کجای دنیا به این شکل در اختیار رسانه های خارجی قرار نمی گیرد. خود آموزش و پرورش باید شبکه داخلی ایجاد و دانش آموزان را مصون کند.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم روسیه یا چین این کار را انجام دهند و بچه کلاس دوم ابتدایی خود را در معرض رسانه های خارجی قرار دهند. همه ما دیدگاه هایمان را رک و صریح بیان نمی کنیم. در کشور ما اینگونه نیست که همه مسئولان معتقد باشند که از پیام رسان خارجی استفاده نکنیم.

  • ۹۸/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">