ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا ترک سل خسارت می دهد؟

| سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – امروز شریک دوم ایرانی اپراتور دوم تلفن همراه پرده از راز دیگری در این پرونده برداشت و اعلام کرد که دو شریک ایرانی با مجوزی که وزارت ارتباطات با هماهنگی شورای عالی اقتصاد به آنها داده است، مذاکرات خود را با شرکت MTN آفریقای جنوبی نه از روز شنبه (منقول از شریک صا ایران) بلکه از سه ماه قبل آغاز کرده است.

اگرچه یکی از همراهان آقای مخبر مدیر عامل گسترش صنایع الکترونیک، در حاشیه جلسه و به شکل خصوصی گفت ما فقط یک بار شفاهی با آفریقایی ها صحبت کرده ایم و آنها هم موافقت کلی خود را اعلام کرده اند ولی به هر حال این موضوع به سه ماه قبل باز می گردد.

اما در حین مصاحبه از مخبر پرسیدم چرا سه ماه قبل این موضوع را اعلام نکردید و این انبوه اتهامات را امروز که روز موعود شده به یکباره اعلام می کنید. مخبر نیز در پاسخ به این پرسش گفت: اصولاً این اطلاعات به عموم مربوط نمی شود و اصلاً نباید منتشر می شد ولی این آنها (ترک سل) بودند که اول موضوع را به مطبوعات کشاندند و به اعتقاد ما مردم می بایست بیشتر در جریان واگذاری های موبایل ، قیمت آنها و مسایلی از این دست قرار بگیرند.

از مخبر پرسیدم با این تفاسیر و با این همه مشکلاتی که ترک ها به بار آورده اند و کاررا به تاخیر انداخته اند آیا پیش بینی دریافت خسارت از آنها را کرده اید؟

مخبر نیز به این پرسش چنین پاسخ داد که ما در حقیقت نفع نبرده ایم وضرری در کار نبوده و اگر کار عملیاتی می شد و آنوقت مشکلات پیش می آمد ما ضرر می کردیم. به مخبر گفتم من از سود یا زیان شرکت شما صحبت نمی کنم به هر حال کشور نیز منافعی از این پروژه داشت مسایل همچون اشتغال و مبلغی در حدود یک میلیارد دلار درآمد مطرح بود، به این ترتیب آیا در قرارداد پیش بینی هایی مبنی بر عدم اجرای تعهدات مجری یا تاخیر در کار نشده است؟ که وی گفت اگر پولی واریز می شد امکان طرح این دعوا بود ولی پاسخ به این پرسش را وزارت ارتباطات باید بدهد.

و بالاخره اینکه وی در خصوص میزان خسارت به کشور در تاخیر در اجرای این پروژه گفت: "ما برآوردی از میزان خسارت بابت تاخیر در اجرا را نداریم و به این پرسش وزارت ارتباطات باید پاسخ دهد."

  • ۸۴/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">