ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آئین نامه تجهیزات ارتباطی که نیاز به تأیید نمونه دارند تدوین شده و به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب خواهد شد.

به گزارش فارس، نسترن محسنی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری  که صبح امروز در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، گفت: آئین نامه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پس از گذشت نزدیک به یک سال بررسی  و مورد بازنگری قرار گرفته و به زودی در جلسات آینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب خواهد شد.

وی افزود: آئین نامه تجهیزات ارتباطی با مشورت فعالان سازمان صنفی رایانه ای و آزمایشگاه های فعال در این حوزه تدوین شده است و تلاش شده توازن بین وارد کنندگان تجهیزات و فعالان آزمایشگاه ها در آئین نامه لحاظ شود.

محسنی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همه تلاش خود را می کند تا تجهیزاتی که در حوزه رادیویی وارد کشور می شود به مشترکان نهایی آسیب زیادی وارد نشود و این آئین نامه نیز دستورالعمل ترخیص ورود تجهیزات و فرآیندهای مربوط به دریافت گواهی تأیید نمونه را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از آنجایی که در حوزه تجهیزات امنیتی نیز ساز و کار جدایی برای تجهیزات در نظر گرفته نشده است باید فرآیندهای دریافت گواهی نمونه مطابق با این آئین نامه انجام شود.

محسنی با بیان اینکه اعتراضاتی از سوی وارد کنندگان تجهیزات ارتباطی درباره آزمایش این محصولات پس از ورود به کشور اعلام می شود، اضافه کرد: تمامی این مشکلات و مسائل رامورد  بررسی وتوجه قرار داده ایم و حتی پیش نویس آئین نامه را به نظرسنجی گذاشته ایم تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  گفت: این موضوع که گفته می شود تجهیزات وارداتی با برندهای معتبر نیاز به آزمایش و دریافت گواهی تأیید ندارند درست نیست چرا که شاهد بودیم برخی تجهیزات با برندهای معتبر نیز وارد کشور شده و تقلبی بوده است. به همین دلیل تأیید نمونه تجهیزاتی که وارد کشور می شود الزامی است و باید برای آن گواهی دریافت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">