ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتصال فیبر نوری از سه نقطه به عراق

| سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۵، ۰۸:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توجه به توانمندی‌های داخل کشور در بخش فیبر نوری، می‌توانیم نسبت به ارایه‌ی خدمات از نظر برقراری ارتباطات بین دو کشور ایران و عراق و ارتباطات بین‌الملل، برای ترانزیت ارتباطات به سایر نقاط دنیا یا دسترسی به دروازه‌های اینترنت جهانی اقدام کنیم.
مهندس یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: فیبر نوری میان ایران و عراق در حال حاضر در پنج نقطه‌ خود را به مرز عراق رسانده است و آمادگی خود را به طرف عراقی اعلام کردیم، همچنین براساس یادداشت تفاهمی ‌که در سال گذشته با نخست وزیر عراق به امضا رسید، قرار شد تا شبکه‌ی فیبر نوری از سه نقطه به عراق متصل شود.
وی با بیان این که در انتظار اقدامات ازسوی طرف عراقی هستیم، تصریح کرد: یکی از این نقاط شلمچه و نقاط دیگر در مرز خسروی و مرز مهران واقع شده است و ما به آن‌ها اعلام کردیم که اقدامات لازم تا مرز از جانب ایران کشیده شده و هر زمان که فیبر خود را به مرز برسانند، برای اتصال آمادگی داریم.
وی درباه فیبر نوری میان ایران و پاکستان گفت: این فیبر هم در دو نقطه‌ به مرز زاهدان و چابهار رسانده شده است. قرار بود طرف پاکستانی هم خود را به مرز برسانند؛ اما احتمالا به‌خاطر هزینه‌ی بالای این کار، هنوز اقدام اساسی و مهمی‌ از آن‌ها ندیده‌ایم.

  • ۸۵/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">