ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنابر اعلام وزارت علوم یک سوم خدمات این وزارتخانه و بر اساس ارزیابی وزارت ارتباطات حدود ۸ درصد خدمات این مجموعه به سامانه دولت الکترونیک متصل شده است.

 مجموعاً ۷۳۴ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند. در این بین وزارت علوم و فناوری نیز از جمله مجموعه هایی است که موظف شده ۲۱۵ خدمت الکترونیک را در پنجره واحد دولت الکترونیک ارائه دهد.

البته این خدمات علاوه بر خود وزارتخانه بین معاونت‌های تابعه یعنی معاونت پژوهش و فناوری، معاونت آموزشی، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت فرهنگی و اجتماعی تقسیم شده اند.

خدمات الکترونیک وزارت علوم و معاونت‌های تابعه آن به این صورت است که باید ۱۷ خدمت برای کارکنان، ۳۱ خدمت برای هیئت علمی، ۶۱ خدمت برای دانشجویان، ۱۳ خدمت برای مخترعین و صاحبان ایده و ۲۰ خدمت برای کسب و کار‌ها در پنجره واحد ایجاد شوند.

به گزارش سیناپرس پیشتر جعفری، نماینده وزارت علوم در پنجره واحد دولت الکترونیک در برنامه‌ای خبری اعلام کرده بود: موظف بودیم تا پایان شهریور یک سوم از خدمات پرکاربرد را به درگاه ملی متصل کنیم. خدمات وزارت علوم در سه بخش ارائه می‌شوند. نخست خدمات دانش آموختگان که اولین خدمت است که استعلام مدرک تحصیلی را به درگاه ملی متصل کردیم. دسته دوم خدمات امور دانشجویی هستند که ۲۷ خدمت پرکاربرد را متصل کرده ایم. دسته سوم نیز اعضای هیئت علمی هستند.

او درباره خدمت اعضای هیئت علمی اشاره کرد: علت این که خدمت جذب هیئت علمی در پنجره واحد نیامده& این است که این خدمات به صورت ۱۲ ماهه سال ارائه نمی‌شوند و دو بار در سال انجام می‌شوند.

نماینده وزارت علوم گفته بود: تقریبا به تکلیف ارائه یک سوم خدمات پرکاربرد به صورت الکترونیکی عمل کرده ایم؛ امیدواریم بتوانیم سایر خدمات را هم الکترونیکی ارائه دهیم.

جعفری درباره کامل نشدن پنجره خدمات گفت: یک سری از خدمات وزارت علوم از جنس کسب و کار ها هستند. ما در ابتدا پرکاربرد‌ها را به سامانه لینک کردیم و تا پایان سال دو سوم خدمات پرکاربرد عمومی که باقی مانده اند را به پنجره واحد متصل می‌کنیم.

با این حال باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ارزیابی که ما داریم در وزارت علوم تنها ۸ درصد خدمات به پنجره واحد وصل شده اند و سازمان سنجش که مهمترین دستگاه زیرمجموعه این دستگاه محسوب می‌شود وصل نشده و عملکرد مناسبی نداشته است.

دستگاه‌های اجرایی که باید ۷۳۴ خدمت خود را به صورت الکترونیک و در پنجره واحد دولت الکترونیک ارائه دهند تا پایان شهریور مهلت داشتند تا به سامانه دولت الکترونیک متصل شوند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هشدار داد که از آخر شهریور عدم اتصال دستگاه ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند تخلف محسوب می شود  و  بر اساس ضوابط با متخلف برخورد می شود.

با این حال بر اساس اعلام وزارت علوم تنها یک سوم خدمات این وزارتخانه و بر اساس ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری حدود ۸ درصد خدمات این مجموعه به سامانه دولت الکترونیک متصل شده اند که در این باره مسئولان ذی‌ربط وزارتخانه علوم هیچ پاسخگویی نسبت به میزان عملکرد خود و تاخیر در اتصال به سامانه دولت الکترونیک به خبرنگار ما نداشته اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">