ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با گذشت ۴ سال از آغاز به کار سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، اکنون ۱۰۰ دستگاه دولتی به این سامانه متصل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، کارپوشه ملی ایرانیان با هدف دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد شده است. کارپوشه ملی ایرانیان در واقع همان دفتر الکترونیکی پیشخوان دولت محسوب می‌شود و درگاه ورود به دولت الکترونیک است.

سامانه «کارپوشه ملی ایرانیان» در سال ۱۳۹۶ توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان‌های رسمی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به مردم و موسسات حقوقی که متقاضی دریافت خدمات دولتی و عمومی هستند، ایجاد شده است.

ایران پوشه هر فرد، صندوق دریافت نامه‌های اداری و رسمی به‌صورت الکترونیک است. از دیگر قابلیت‌های ایران پوشه، امکان تعریف وکیل برای کاربری است که تقاضای این خدمت را دارد.

در این سامانه تمامی اشخاص (حقیقی و حقوقی) به‌عنوان کاربر در نظر گرفته‌ شده‌اند و می‌توانند پس از فعال‌سازی کارپوشه خود، از خدمات آن استفاده کنند.

از اهداف سامانه کارپوشه ملی ایرانیان می‌توان به تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی برای تحویل خروجی خدمات دولت و نهادهای عمومی به مردم، ایجاد کارپوشه‌ای اختصاصی یکتا و قابل استناد (ایران پوشه) برای آحاد اشخاص حقیقی و حقوقی کشور، جهت دریافت اعلان‌ها و ابلاغیه‌های دولتی و عمومی مورد تقاضای خود اشاره کرد.

درباره وضعیت کلی سامانه کارپوشه ملی ایرانیان باید گفت اکنون ۱۰۰ دستگاه به کارپوشه ایرانیان متصل هستند که اتصال ۱۵ دستگاه دولتی به سامانه در ۶ ماه نخست امسال انجام شده است. بیش از ۲۶ هزار کاربر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴۰ میلیون نامه در این سامانه ارسال شده است.

در فرایند دولت الکترونیک ۲ بخش در نظر گرفته شده که یک مورد، ارتباط دولت با دولت است که تعامل‌های بین سازمانی از طریق آن انجام می شود و پارسال به بهره‌برداری رسید. بخش دیگر، ساماندهی ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است.

هر دستگاه دولتی برای ارتباط با مردم دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. برای یکپارچه کردن این ساختار یک پیشخوان الکترونیکی لازم است تا مردم بتوانند از طریق آن خدمات دولت الکترونیک را دریافت کنند که این وظیفه بر عهده کارپوشه ملی ایرانیان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">