ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتهام جدید مایکروسافت علیه روسیه

| چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مایکروسافت اعلام کرد بیش از 50 درصد حملات سایبری به این شرکت از سوی هکرهای روسی بوده است.
به گزارش سایبربان؛ شرکت آمریکایی مایکروسافت مدعی شد بر اساس اطلاعات جدید این شرکت، بیشترین حملات سایبری به مشتریان این شرکت از سوی هکرهای دولتی روسیه بوده است.
مایکروسافت در گزارش اخیر خود مدعی شد، این شرکت در دو سال گذشته در مورد حملات سایبری هکرهای دولتی 13 هزار هشدار برای مشتریان خود صادر کرده که 52 درصد آن ها مربوط به حملات هکرهای روسی بوده که از انتخابات گرفته تا المپیک را هدف حمله خود قرار داده اند.
این شرکت آمریکایی در ادامه مدعی شد، یک چهارم این هشدارها مربوط به حملات سایبری ایران بوده، 12 درصد مربوط به حملات سایبری چین و باقی این حملات مربوط به کره شمالی و کشورهای دیگر است.
طبق ادعاهای این شرکت، هکرهای روسی انتخابات، سازمان های سیاسی، گروه های غیرانتفاعی، خدمات حرفه ای و آموزش عالی چندین کشور را هدف حمله قرار داده اند. همچنین هکرهای این کشور سعی کردند به 16 سازمان ورزشی و ضد دوپینگ نفوذ کنند. این سازمان ها در مورد دوپینگ ورزشکاران روسی در حال تحقیق بودند.
تام برت (Tom Burt) معاون مایکروسافت در این خصوص گفت: مشاهدات ما نشان می دهد که هکرهای دولتی مدام در حال تکامل بوده و از روش های جدید استفاده می کنند و در حال حاضر در این زمینه موفق عمل می کنند زیرا بسیار مجهز، مصمم و چابک هستند. هکرهای خارجی همچنان سازمان های سیاسی آمریکا را هدف حمله قرار می دهند.

برت افزود، هکرهای ایرانی نیز پرکار بوده اند و در شش ماه گذشته بر حجم حملات خود افزوده اند. وی در ادامه مدعی شد، هکرهای ایرانی فقط در ماه اوت 2019، 241 حساب مایکروسافت را هدف حمله قراردادند. این حساب ها عمدتاً مربوط به کمپین ریاست جمهوری آمریکا، مقامات فعلی و سابق آمریکا، روزنامه نگاران سیاسی و ایرانیان مشهور مقیم خارج بوده اند.
مایکروسافت در مورد چین هم مدعی شد، هکرهای این کشور قصد داشتند اطلاعات سازمان هایی که در زمینه انتخابات آمریکا فعال بودند را به دست آورند. همچنین این هکرها در حمله هکری به تحقیقات پزشکی هم دخیل بودند و یک دانشگاه ناشناس آمریکایی که در زمینه واکسن کرونا در حال تحقیق بود را هدف حمله قراردادند.
تام برت در انتها هم خاطرنشان کرد، باج افزارها علاوه بر اینکه مشکل سازترین جرائم سایبری هستند، به سرعت در حال رشد بوده و بیمارستان ها و دیگر نهادها را نیز درگیرخود کرده اند.
 

  • ۹۹/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">