ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال فروش HTC به گوگل

| دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

در شرایطی که اپل و سامسونگ بر بازار تلفن همراه تسلط دارند، ال جی، اچ تی سی و سونی برای کسب سودی منطقی از بازار مذکور در تلاش هستند و ظاهرا گوگل قصد دارد برای تبدیل شدن به بازیگری بزرگ اچ تی سی را بخرد.

به گزارش فارس به نقل از آندورید گایز، نوکیا، بلاک بری و موتورولا روزگاری بازگیران بزرگ دنیای تلفن همراه بودند ولی امروزه همگی به مجموعه های دیگری واگذار شده اند. نوکیا توسط مایکروسافت خریداری شد، بلاک بری روزهای پایانی عمر خود را سپری می کند و موتورولا توسط گوگل خریداری و سپس به لنوو فروخته شد.

اچ تی سی هم علیرغم استعدادی که در زمینه طراحی گوشی های خوب و عرضه آنها به بازار دارد، به علت اشتباهاتی که در زمینه بازاریابی داشته نتوانسته سهم چندانی از بازارهای جهانی را به دست آورد و لذا برخی کارشناسان و ناظران بازار معتقدند گوگل ممکن است با خرید مستقیم اچ تی سی به دنبال عرضه گوشی های هوشمند اختصاصی خود و از میدان به در کردن اپل و ساکسونگ باشد.

تحلیلگران می گویند گوگل قبلا یک بار با پرداخت 12.5 میلیارد دلار برای خرید موتورولا شانس خود را در این زمینه آزموده و عدم موفقیتش در کسب درآمد کافی از بازار گوشی های هوشمند موجب شده مجددا بخواهد شانس خود را در این زمینه بیازماید. گوگل در بازار نرم افزارها و سیستم عامل همراه یک بازیگر موفق است و برای تکمیل این موفقیت باید کنترل بخش گسترده تری از حوزه سخت افزار گوشی های هوشمند را هم در دست بگیرد.

مساله دیگری که این گمانه زنی را تقویت می کند، ناموفق بودن سیاست تولید گوشی های مشترک توسط گوگل و دیگر شرکت های فناوری مانند ال جی، هواووی، سامسونگ و غیره و عدم استقبال کافی از آنها در بازار است. امسال اچ تی سی و گوگل در زمینه تولید گوشی های اندرویدی با یکدیگر همکاری کرده اند و نتیجه این همکاری تولید گوشی جدیدی به نام پیکسل است که ممکن است زمینه ساز ادغام اچ تی سی در گوگل شود.

  • ۹۵/۰۶/۲۹

اچ تی سی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">