ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی رادار ابرآروان همراه با گزارش‌های مردمی حاکی از اختلال شدید در اینترنت از ساعات پایانی شب گذشته و ساعات ابتدایی امروز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ساعات پایانی شب گذشته گزارش‌های مردمی مبنی بر غیرفعال شدن اینترنت رشد چشمگیری داشت؛ بررسی رادار ابرآروان حاکی از اختلال شدید اینترنت از ساعت ۲۲:۱۵ شب گذشته تا ۲۴ است.

اختلال شدید اینترنت تا امروز نیز ادامه داشته است و از ساعت ۰۰ تا ۲:۱۵ بامداد شاهد اختلال شدید اینترنت بودیم.

هنوز هیچ مقام مسئولی در خصوص اختلال شدید اینترنت در این بازه زمانی سخن به میان نیاورده‌است و دلیل آن تا لحظه نگارش این گزارش نامعلوم است.

 

ایران می تواند پل دیجیتال کشورهای منطقه باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران ظرفیت های بسیار خوبی دارد و می تواند پل دیجیتال بین کشورهای منطقه باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای اکو گفت: می توانیم به سکوها و پلتفرم های مشترک بین کشورها فکر کنیم تا از خدمات مشترک استفاده کنیم.

وی افزود: ایران ظرفیت های بسیار خوبی دارد و می تواند پل دیجیتال بین کشورهای منطقه از شمال و جنوب و شرق و غرب باشد. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد می تواند نقش هاب را برای ترانزیت ایجاد کند.

زارع پور در ادامه گفت: ایران در حوزه خدمات و سرویس های دیجیتال هم ظرفیت های بسیار خوبی دارد و امیدواریم با همکاری های مشترک بتوانیم خدمات با کیفیت و پرسرعت برای کشورها فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلسه اصلی اکو فردا صبح برگزار می شود، تصریح کرد: نشست سیاسی در مورد آینده دیجیتال منطقه برگزار می شود و برای آشنایی بیشتر نمایشگاهی برگزار کردیم. نشست های تخصصی هم با بخش خصوصی در اولین روز اجلاس برگزار شد و این نشست ها در مورد این موضوع بود که آینده دیجیتال منطقه اکو و کشورهای اکو به چه سمتی باید پیش رود.

زارع پور ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش کلیدی در آینده ما دارد و کسی نمی تواند آینده بدون ابزارهای فناورانه و دیجیتال را تصور کند. در آینده نزدیک این وابستگی به ابزارهای دیجیتال بیشتر می شود و فناوری های جدید شامل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، آینده حکمرانی پلتفرم ها خواهد شد و برای زندگی بشر تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید در فضای مجازی آینده سهم داشته باشیم اگر سهمی نداشته باشیم نمی توانیم حقوق شهروندی را حفظ کنیم بنابراین فضای مجازی آینده باید چند قطبی باشد و همه کشورها در آن نقش داشته باشند به همین منظور کشورهای عضو اکو و کشورهای مختلفی که امروز حضور دارند باید دست به دست هم دهند و یکی شویم تا در تصمیم گیری آینده نقش داشته باشیم.

زارع پور در ادامه به هدف برگزاری نشست دو روزه اشاره کردو گفت:این نشست دو روزه فرصتی است که ظرفیت و دغدغه های هم رابشناسیم و برای رسیدن به هدف یعنی مشارکت فعال در فضای مجازی آینده اول باید ظرفیت خودمان را بشناسیم.

وی افزود:علاوه بر همکاری های مشترک کشور های عضو اکو ،آمادگی همکاری با کشورهای مختلف از جمله روسیه هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">