ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: ثبت نام نودانشجویان باعث اختلال در سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صفوی، مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره اختلالات سامانه‌های مجازی دانشگاه‌ها در ترم جاری اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج کنکور هر دانشگاهی چند هزار دانشجوی نو ورود را ثبت نام می‌کند.

او افزود: آپلود کردن و بارگذاری مدارک و مشاده اطلاعیه‌ها از سوی دانشجویان نو ورود در سامانه‌های دانشگاهی طی مدت زمان محدودی باعث می‌شود تا دانشجویان دیگری که کلاس دارند با کندی و اختلال در سیستم آموزشی مواجه شوند.

صفوی تصریح کرد: این موارد به معنای توجیه و تایید کردن ضعف سیستم‌های آموزشی دانشگاه نیست، بلکه ریشه اختلالات به علت تراکم و استفاده زیاد جمعیت دانشجویی از یک سامانه است؛ بنابراین سامانه تمامی دانشگاه‌های کشور به علت اینکه باید همزمان با برگزاری کلاس‌های دیگر دانشجویان به ثبت نام دانشجویان نو ورود اقدام کنند دچار اختلالاتی خواهند شد.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از آن جایی که هم اکنون تمامی دانشگاه‌های کشور باید به ثبت نام دانشجویان نو ورود اقدام کنند و همین عامل باعث می‌شود تا اختلالاتی در سامانه دیده شود؛ بنابراین انتظار می‌رود تا دانشگاه‌ها تمهیداتی را برای رفع مشکل بیندیشند.

صفوی گفت: همیشه در ابتدای مهر با اختلالات سامانه‌ای به علت ثبت نام کنکوری‌ها در دانشگاه مواجه می‌شویم که دانشگاه‌ها می‌توانند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند. برای مثال، زمان رسیدگی به فعالیت‌های دانشجویان نو ورود را به بعد از ظهر همان روز انجام دهند تا دانشجویان دیگر بتوانند در کلاس‌ها بدون دغدغه شرکت کنند.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که با توجه به حجم بالای محتوا‌های آموزشی دانشگاه‌ها می‌توان میزان حضور آنلاین و همزمان استادان و دانشجویان را برای کلاس‌های دانشگاهی کاهش داد.

صفوی ادامه داد: این موضوع فشار سنگین روی آموزش‌های مجازی دانشگاه‌ها و کشور را کاهش می‌دهد و می‌تواند کیفیت را مدیریت کند.

  • ۰۰/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">