ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال در پخش زنده اخبار استرالیا با حمله هکرها

| سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

دو حمله هکری در استرالیا به اختلال در پخش زنده اخبار در یک کانال تلویزیونی و همچنین آفلاین شدن سرویس ایمیل پارلمان این کشور منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارشی جدید حمله سایبری به اختلال در پخش زنده کانال تلویزیونی «کانال ۹» استرالیا منجر شده است. به طور همزمان حمله‌ای دیگر سبب شد سیستم ایمیل پارلمان این کشور آفلاین شود.

روز گذشته در نتیجه حمله سایبری به کانال تلویزیونی مذکور، برنامه خبری صبحگاهی و همچنین اخبار ۵ عصر این شبکه پخش نشد. البته برنامه‌های آینده این شبکه تلویزیونی به طور نرمال پخش خواهد شد.

هنوز ماهیت این حمله مشخص نشده اما کانال ۹ مشغول بررسی است تا مشخص کند آیا حمله سایبری مذکور یک اقدام خرابکارانه از سوی کشوری خارجی است یا خیر.

از سوی دیگر «اندرو هستی» دستیار وزیر دفاع استرالیا به نشریه News.com.au اعلام کرد دولت مجبور شده برای محافظت از سیستم خود در برابر حمله سایبری به یک تهیه کننده سرویس، دسترسی به ایمیل‌های پارلمان را قطع کند.

هستی در این باره گفت: این رویداد به ما یادآوری می‌کند مردم استرالیا نمی‌توانند درباره امنیت سایبری خود مغرور باشند. امنیت سایبری یک تلاش و مسئولیتی دسته جمعی است. بسیار مهم است که کسب و کارها و سازمان‌های استرالیایی نسبت به این نوع تهدید هشیار باشند و گام‌های لازم برای تأمین حاکمیت دیجیتال را بردارند.

  • ۰۰/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">