ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال گسترده نوروزی در شرکت ابرآروان

| سه شنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

اختلال در سیستم‌های شرکت خدمات زیرساخت شبکه ابرآروان باعث شده است که بسیاری از خدمات و کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران با مشکل یا قطع شدن مواجه شوند. مدیران این شرکت می‌گویند دلیل اختلال "حمله هکرها" است.

به گفته مدیرعامل ابرآروان حمله از نیمه‌شب چهارشنبه ۲۷ اسفند آغاز شد و برای مهار آن دسترسی‌ها به مرکز ذخیره اطلاعات به طور موقت قطع شد.

به گزارش بی‌بی‌سی پویا پیرحسینلو گفته که هدف حمله "تخریب و حذف اطلاعات" بود اما هیچ "نشت اطلاعاتی" رخ نداده است.

ابرآروان، وابسته به هلدینگ فناپ، یک شرکت ارائه خدمات زیرساخت شبکه مانند مدیریت دامنه وبسایت‌ها، و خدمات رایانش و ذخیره‌سازی "ابری" ( cloud) است.

دو ماه پیش وزارت ارتباطات ایران از یک قرارداد ۲۴۰۰ میلیارد تومانی با مشارکت ابرآروان و یک شرکت دیگر خبر داد.

این پروژه، به نام "ابر ایران"، قرار است به توسعه "شبکه ملی اطلاعات" کمک کند، شبکه‌ای که به کمک آن مقام‌های ایرانی می‌توانند دسترسی کاربران به اینترنت جهانی را مدیریت کنند.

ابرآوران در بامداد چهارشنبه اعلام کرد: "به دلیل حملات گسترده هکرها روی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک و برای جلوگیری از آسیب به دیتای مشتریان، موقت تمام دسترسی‌ها به این دیتاسنتر قطع شده است."

با گذشت بیش از سه روز، مشکلات مشتریان این شرکت در روز شنبه هم ادامه داشته است.

مدیر روابط عمومی ابرآروان به پیوست، گفته که این "حمله از دفعات پیش گسترده‌تر و کاملا هدفمند بوده است."

برخی از مشتریان ابرآروان، که برای ارائه خدمات اینترنتی از آن استفاده می‌کنند، از اینکه چنین مشکلی در آستانه عید نوروز بروز کرده ابراز نارضایتی کرده‌اند.

آنها می‌گویند به دلیل این اختلال نتوانسته‌اند در مقطعی که تقاضای بالایی وجود دارد به مشتریانشان خدمات مورد نظر را ارائه کنند.

یکی از مشتریان این شرکت، به نام حمید سپید، که با نام "مستر تیستر" شناخته می‌شود و یک اپ پیشنهاد غذا و رستوران را اداره می‌کند، در اینستاگرام گفته است "سرورهای ابرآروان هنوز قطع است و به هیچ عنوان پاسخگو نیستند".

آقای سپید گفته در اعتراض به قطع خدمات ابرآروان به محل این شرکت رفته است و پس از آنکه کسی پاسخگوی او نبوده از سر عصبانیت مشت‌هایی به ساختمان زده که به زخمی شدن او انجامیده است.

  • ۰۰/۰۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">