ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه در مذاکرات سن پترزبورگ، برای شتاب بیشتر توسعه مناسبات دو کشور به ویژه در عرصه های اقتصادی و اینترنتی توافق کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، وزیر ارتباطات گفت: ضرورت دارد، راهکارهای تحرک بخشی بیشتر به همکاری های شرکت های دو کشور در عرصه های مختلف تعیین و اجرایی شود تا زمینه های افزایش ارتقای سطح روابط بیش از پیش شکل گیرد.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در این دیدار که عصر جمعه برگزار شد، همچنین با اشاره به سفر چندی پیش رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به ایران و مذاکرات صورت گرفته، افزود: برنامه هایی برای همکاری در حوزه «آی سی تی» و تشکیل دومین کارگروه این حوزه در تاتارستان پیش بینی شده است.
وزیر ارتباطات همچنین زمینه همکاری با شرکت تات نفت این جمهوری را ممکن خواند و گفت که پیشتر نیز یک یادداشت تفاهم با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است.
واعظی با بیان اینکه ایران خود را متعهد به پیگیری و اجرای توافق ها بین دو کشور می داند گفت که اسناد زیادی در حوزه های مختلف وجود دارد.
وی در ادامه نیز با مهم خواندن دیدگاههای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در عرصه فناوری ها و دانش های نو از جمله اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیا، تاکید کرد: تهران آماده همکاری در این عرصه با مسکو است و هیچ محدودیتی نداریم و در شرایط برابر، روسیه انتخاب ایران است.
وزیر ارتباطات همچنین با ضروری خواندن پاسداری از ارزش های اخلاقی و اجتماعی در عرصه اینترنتی و ارزشمند خواندن نگاه و تجربه ویژه روسیه نسبت به امنیت شبکه مجازی، تدابیر ایران برای در دسترس نبودن سایت های غیراخلاقی با هدف حفظ حریم خانواده ها را یادآوری کرد و خواستار تبادل تجربیات متقابل در این زمینه و تشکیل کارگروه مشترک «ای سی تی» بین دو کشور شد.
نیکیفروف وزیر ارتباطات روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مباحث مطرح شده از سوی همتای ایرانی، اظهار کرد: روابط صادقانه و شفافی بین دو وزارت خانه وجود دارد و هم اکنون ایران و روسیه توافق های زیادی امضا کرده اند که باید برای پیگیری و اجرایی کردن آنها تلاش شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد برگزاری نشست کارگروه «آی سی تی» در تاتارستان بسیار خرسند کننده است و از توسعه همکاری ها در همه عرصه های مرتبط پشتیبانی می کنیم.
نیکیفروف همچنین با مهم خواندن حضور بیشتر شرکت های روسی فعال در حوزه اینترنت برای همکاری با ایران، عرصه فضای مجازی را پیچیده خواند که ضرورت دارد دو کشور راهکارهای افزایش روابط در این عرصه با کاربردهای مختلف را بررسی کنند.
در بخش دیگری از مذاکرات واعظی و نیکیفروف نیز مسائل مربوط به روند همکاری های مختلف از جمله مسائل بانکی که در حال رفع شدن است، موتورهای جستجوی اینترنتی، ماهواره های مخابراتی، بالگرد، پارک های فناوری، همکاری های دانشجویی و انتقال دانش در حوزه نقشه و اعطای جایگاه بیشتر به جمهوری تاتارستان در نشست های کمیسیون مشترک همکاری ها مطرح شد.
همچنین در چارچوب برنامه سفر وزیر ارتباطات به سن پترزبورگ، وی و خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت این اتحادیه، ابعاد مختلف موافقت نامه همکاری مشارکت اقتصادی را که قرار است منعقد شود، بررسی کردند.
واعظی دیروز نیز با واچه گابریلیان معاون نخست وزیر ارمنستان و زدراوکو پاچیولشیک وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی دیدار و در باره پیگیری روند کارهای اجرای اسناد مورد توافق و همچنین افزایش همکاری های مذاکره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">