ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه سریال اختلال در سامانه بورس (19/3/99)

| دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

بورس تهران از عدم تأیید دادوستدهای برخی نمادهای معاملاتی به دلیل ایجاد اختلال در سامانه معاملات خبر داد.
به گزارش تسنیم، پی بروز اختلال سامانه معاملات در دقایق ابتدایی صبح امروز(دوشنبه) که موجب به نمایش گذاشته شدن مثبت و منفی متعدد قیمت سهام و سردرگمی فعالان شد، بورس تهران اعلام کرد: با توجه به انجام معاملات برخی از نمادهای معاملاتی خارج از قیمت نظری گشایش در دقایق اولیه جلسه معاملاتی امروز و با توجه به بررسی های فنی ، این دسته از معاملات مورد تایید قرار نخواهد گرفت .

 

در همین رابطه: سامانه بی سامان | چرایی بروز اختلال در هسته معاملات
«دنیای بورس» در مصاحبه‌ای اختصاصی با روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت فناوری و اطلاعات بورس تهران چرایی بروز اختلالات در سامانه معاملاتی را بررسی کرد. دهقان فشار بازار را از دلایل مهم این اختلالات دانست.

روح‌الله دهقان مدیر عامل شرکت فناوری و اطلاعات بورس تهران در خصوص چرایی ایجاد اختلال در روند معاملاتی بازار سهام به خبرنگار 
«دنیای بورس» گفت: در ابتدای داد و ستدهای روز گذشته برای دقایقی جریان سفارش‌گیری با مشکل مواجه شد که به محض برطرف شدن اختلال در سامانه معاملات، سریعا بازار به روال خود برگشت.

او فشار بازار را از دلایل مهم این امر دانست و تصریح کرد: هر سامانه نرم افزاری تا یک ظرفیت مشخصی می‌تواند پاسخگوی ذی نفعان باشد.

دهقان درباره ضرورت ارتقاع زیرساخت‌های معاملاتی نیز اظهار داشت: برنامه‌های آتی این شرکت به وزارت اقتصاد و سازمان بورس اعلام شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت فناوری و اطلاعات بورس تهران فشار حضور مردم بیش تر از توسعه‌ای است که در سیستم‌های معاملاتی ایجاد شده است.

از طرفی در یک سال گذشته علی رغم توسعه سیستم معاملاتی، باز هم شاهد بروز اختلال در پی ورود اکثر مردم به بازار سهام کشور هستیم.

 او به برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله و برنامه‌های بلند مدت 4 ساله اشاره کرد و افزود: توسعه سامانه‌های موجود با استفاده از توان فنی داخل از برنامه‌های کوتاه مدتی است که در حال حاضر حدود 10 الی 15 درصد از آن اجرایی شده و تا یک سال آینده نیز این مهم ادامه‌دار خواهد بود.

از سویی، برنامه تولید سامانه معاملات داخلی از جمله برنامه های 4 ساله آتی خواهد بود که پیشرفت حدود 10 درصدی را تا کنون به ثبت رسانده است.

شرح کامل این گفت‌وگو را فردا در روزنامه دنیای اقتصاد بخوانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">