ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری با ارسال لینک با عنوان جلوگیری از حذف آگهی برای هدایت افراد به درگاه جعلی و سرقت اطلاعات حساب بانکی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار داشت: چندی پیش تعدادی از شهروندان با مراجعه به این پلیس اظهار داشتند که پیامکی با مضمون:  کاربر گرامی، آگهی شما لحظاتی پیش با موفقیت ثبت شد. جهت تمدید آگاهی خود نیز باید ۲۰ هزار ریال پرداخت کنید، در غیر این صورت آگهی شما تا دقایقی دیگر از سایت حذف می شود" دریافت کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان کرد: کلاه‌برداران بیشتر قربانیان خود را از کاربرانی که فعالیت بیشتری در سایت‌های دیوار و شیپور داشتند انتخاب کرده بودند.

وی افزود: لینک‌های ارسال شده از طریق پیامک و با شماره موبایل عادی، قربانیان را به درگاه‌های جعلی بانکی ارجاع می‌داد و از این طریق اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می‌کرد که کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی بر روی لینک ارسالی به قربانیان از جعلی بودن درگاه مذکور اطمینان حاصل کردند و برابر دستور مقام قضائی اقدامات لازم در خصوص این سایت صورت گرفت.

مرتضوی خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی باید به هشدارهای پلیسی توجه بیشتری داشته باشند و قبل از کلیک کردن بر روی هرگونه لینک ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی از فرستنده و قبل از هرگونه خرید اینترنتی از درگاههای بانکی از جعلی نبودن درگاه بانکی اطمینان حاصل کنند و هوشیار باشند که تمامی سایت‌های معتبر برای اطلاع‌رسانی به کاربران خود با سرشماره‌های اختصاصی خود این کار را انجام می دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">