ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران از سوی کارشناسان غربی متهم به حمله سایبری به افسران نیروی دریایی یونان شد.

کارشناسان مدعی هستند که طی چند ماه گذشته، یک گروه هکر ایرانی به بسیاری از افسران نیروی دریایی یونان حمله کرده‌اند؛ بنا به ادعای محققان، هدف از این حمله نفوذ به ایمیل‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی افسران بوده است. وبگاه تخصصی اورشلیم پست در این خصوص مطلبی منتشر کرده که به شرح زیر است : «این حمله از سوی گروهی از هکرهای ایرانی به نام «بچه گربه جذاب» یا «APT-35» انجام شده است و این گروه حمله در جهان شناخته شده است و شهرت بدنامی دارد، زیرا در گذشته، حملات سایبری علیه سربازان و زیرساخت‌های نظامی و همچنین دانشمندان آمریکایی و زیرساخت‌های هسته‌ای ایالات متحده به این گروه نسبت داده شده است.

گروه حمله ایرانی موفق شد تعداد زیادی حساب شخصی را نقض و اطلاعات شخصی، اسناد، تصاویر و فیلم‌ها، لیست شماره تلفن‌ها و آدرس‌ها از حساب‌ها، اطلاعات حساب بانکی، شماره کارت‌های اعتباری و غیره را فاش کند. این حمله به‌وسیله تیمی از محققان شرکت آی‌بی‌ام (IBM) کشف شد؛ آنها فیلم‌هایی را نشان دادند که در آنها هکرهای ایرانی در حال حمله به افسران نیروی دریایی یونان هستند.

هنوز انگیزه این گروه هکر ایرانی و دلیل حمله به افسران یونانی مشخص نشده است؛ محققان شرکت آی‌بی‌ام درمورد اینکه آیا اطلاعات (برای اهداف جنایی یا اطلاعاتی) در بسیاری از حملات سایبری گروه ایرانی جمع‌آوری و استفاده شده یا هکرهای ایرانی نیز موفق به استفاده از بدافزار در رایانه افسران یا شبکه‌های رایانه‌ای نیروی دریایی یونان شده‌اند، هنوز گزارشی ارسال نکرده‌اند.

این حمله سایبری شاید برای اولین بار به‌صورت عمومی باعث نگرانی شدید اعضای ارشد ارتش و مرکز دفاعی یونان در مورد توانایی دفاع از شبکه‌های رایانه‌ای و اطلاعاتی این مرکز دفاعی شده است؛ در این دوره از تنش زیاد در دریای مدیترانه و اژه، این احتمال وجود دارد که ایرانیان با توجه به توانایی‌های محدود ترک‌ها در این زمینه، با آنها همکاری کنند و حمله سایبری را برای آنها انجام دهند.»

منبع: سایبربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">