ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تولید نسخه الکترونیک و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان این سازمان، با ارائه کارت ملی و بدون استفاده از دفترچه‌های درمانی، امکان پذیر شده است، گفت: بیمه شدگان زمان مراجعه به مراکز ملکی این سازمان، نیاز به ارائه دفترچه بیمه ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی درخشان ضمن بیان این خبر اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته تاکنون، در بیش از ٣٦٠ مرکز درمانی، بالغ بر ٦٤ میلیون نسخه در مراکز ملکی این سازمان تولید شده که از این تعداد، نزدیک به ٥٤ میلیون نسخه، نسخ الکترونیک بوده  است.
وی افزود: تولید ١٢درصدی نسخ کاغذی در مواردی نظیر عدم ارائه خدمات مورد نظر پزشک در مراکز ملکی سازمان، اصرار فرد بیمه شده به دریافت خدمات در مراکز غیرملکی و غیره بوده است که در این صورت پزشک به ناچار مجبور به تولید نسخه فیزیکی شده است.
درخشان ادامه داد: حذف صد درصدی نسخ کاغذی در سازمان تأمین اجتماعی نیازمند توسعه و گسترش امکان ثبت و پذیرش مکانیزه آنلاین خدمات سلامت در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی و  طرف قرارداد است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی و اجرای پایلوت نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد استان یزد موفقیت آمیز بوده است، گفت: تولید نسخ الکترونیک در استان های اصفهان، مازندران و گیلان نیز در حال اجرا و بهره برداری است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تأمین امنیت، جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی و رعایت موازین قانونی، امکان استفاده از امضای دیجیتال در سیستم های مکانیزه این سازمان نظیر؛ سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در مراکز ملکی و سیستم نسخه الکترونیک، با همکاری سازمان نظام پزشکی فراهم  شده و به قابلیت بهره برداری و کنترل امضا مجهز شده اند.
وی اضافه کرد: فرایند صدور و تحویل کارت های الکترونیک نظام پزشکی نیز همزمان در حال اجرا است.
درخشان گفت: پس از استقرار کامل این سیستم در تمامی مراکز درمانی اعم از مطب های پزشکان، داروخانه ها و سایر مراکز پاراکلینیک، دفترچه های درمان به صورت کامل حذف و سیستم های مکانیزه مجهز به امضای دیجیتال، جایگزین آن خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ٨٤ درصدی مصرف دفترچه های کاغذی در مراکز ملکی، چاپ و صدور دفترچه های درمانی نیز به میزان ٤٤درصد کاهش داشته و با توجه به پیشرفت اجرای این طرح، این عدد با رشد نزولی مواجه خواهد بود.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: تمرکز و دسترسی به اطلاعات و سوابق بیماران، کاهش خطاهای پزشکی، افزایش سرعت و دقت ارائه خدمات، صرفه جویی و حفظ منابع سازمانی، از جمله مزایای تولید نسخه الکترونیک و حذف پرونده های کاغذی بوده که با توسعه کامل این طرح، شاهد بروز تحولات چشمگیری در این سازمان خواهیم بود.
وی افزود: همچنین تولید نسخه الکترونیک، اولین گام در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت به عنوان چشم انداز درمان در حوزه فناوری اطلاعات سلامت بوده و گام های موثر دیگری نظیر؛ تولید کاردکس و تریاژ الکترونیک نیز، همزمان در حال اجرا و توسعه است.
درخشان خاطر نشان کرد: ارائه یکی از مستندات هویتی شامل؛ کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه درمانی و سایر اسناد قانونی از جمله کد ملی، به منظور احراز هویت بیمه شدگان و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی الزامی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">