ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مطابق قانون کلیه دستگاه‌های کشور مکلف هستند، همه خدمات مکان محور را بر اساس واحد مسکونی ثبت شده در سامانه املاک ارائه دهند.

به گزارش فارس، شب گذشته برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع چگونگی اخذ مالیات بر خانه‌های خالی با حضور محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و سید احسان خاندوزی، نماینده مردم تهران، ری  و شمیرانات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این برنامه، ابتدا محمودزاده، ضمن اشاره به شروع عملیات اجرایی شناسایی واحدهای مسکونی خالی کشور، گفت:  عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان با ارسال ۱.۵ میلیون پیامک برای مالکین در مرحله اول آغاز شد و ۱۰۹ هزار واحد خالی تاکنون شناسایی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در تشریح نحوه شناسنامه‌دار کردن واحدهای مسکونی کشور، اظهار داشت: در سامانه املاک و اسکان تاکنون برای ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی شناسنامه ایجاد کرده‌ایم که حدود ۵۰ درصد املاک کشور است.

* هرکسی واحد مسکونی خالی دارد، مالیاتش را بپردازد

وی با بیان این که خلاء قانونی در حوزه شناسایی واحدهای مسکونی خالی وجود ندارد، افزود: از تضارب اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف جمع آوری می‌شود واحد‌های خالی شناسایی می‌شوند.

محمودزاده، ضمن توضیح اینکه هم اکنون از کدام یک از قوانین مندرج در حوزه ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌شود، گفت: اکنون تا تصویب و اجرای قانون جدید، بر اساس قانون قبل از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.

این مقام مسئول در بیان اهداف قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: هدف از اجرای این قانون فقط تشویق و ترغیب مالکین برای عرضه واحد‌های خالی به بازر است و هیچ اجباری در کار نیست مالکان می‌توانند خانه هایشان را اجاره ندهند، اما باید مالیات آن را بدهند. واحد‌های بسیاری داریم که استفاده نمی‌شود و این آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در پی دارد.

*همه مردم در سراسر کشور در فرآیند خود اظهاری حضور پیدا می‌کنند

در ادامه این گفتگو، سید احسان خاندوزی، در خصوص زمان اجرای قانون جدید، عنوان کرد: با فرض اینکه این مصوبه اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در هفته آینده توسط شواری نگهبان تایید شود، قانون 3 ماه زمان به منظور تدوین و ابلاغ جزئیات ثبت نام مردم در سامانه ملی املاک در نظر گرفته و پس از آن 2 ماه مهلت خوداظهاری برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در بیان جزئیات نحوه خود اظهاری مردم، گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی تنها در شهرهای بالای 100 هزار نفر در دستور کار است اما تکمیل اطلاعات سامانه املاک در کل کشور صورت گرفته و همه مردم باید در فرآیند خوداظهاری شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که، شرایط قانون برای افرادی که در خود اظهاری شرکت نمی‌کنند چه می‌شود، افزود: مطابق قانون کلیه دستگاه‌های کشور مکلف هستند، همه خدمات مکان محور را بر اساس واحد مسکونی ثبت شده در سامانه املاک ارائه دهند. به عنوان مثال اگر یک روستایی، واحد مسکونی شهری را به عنوان سکونتگاه اول ثبت کند، کلیه خدمات بیمه روستایی وی قطع خواهد شد.

خاندوزی، اجرای قانون را بر کاهش قیمت‌ها و سر و سامان گرفتن بازار مسکن موثر دانست و گفت: رنج فعلی مردم ناشی از سیاست‌های غلطی است که در حوزه اقتصاد کلان در سالهای گذشته مد نظر بوده و سیل نقدینگی را به بازار مسکن هداست کرده است.

  • ۹۹/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">