ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارتباط اینترنتی خراسان شمالی قطع شد

| شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۸۴، ۰۵:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

ارتباط اینترنتی خراسان شمالی از ساعت ‪ ۱۴‬دیروز جمعه قطع و طولانی شدن این اختلال موجب سردرگمی کاربران اینترنت در استان شده است.

مسوولان مراکز خدمات اینترنتی خراسان شمالی اعم از آی.اس.ی و کافی‌نت و همچنین شماری از کاربران اینترنتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از قطع ارتباط اینترنتی و طولانی شدن آن انتقاد کردند.

برخی کاربران اینترنت در شهرستانهای خراسان‌شمالی گفتند که مسوولان مراکز خدمات اینترنتی در پاسخ به تماسهای مکررشان در خصوص علت قطع ارتباط، شرکت مخابرات را مقصر اعلام می‌کنند.

امیر جوینی، عیسی شکیبا، محمد پورصادقی و محمدیار فرهادی از جمله این کاربران می‌گویند ارتباط اینترنتی خراسان شمالی بطور مکرر در ماههای اخیر دچار اختلال شده است.

به گفته آنها قطع ارتباط و افت شدید سرعت در تبادل داده‌ها از جمله مهمترین مشکلات دایمی ارتباط اینترنتی در خراسان شمالی است.

مسوولان مراکز خدمات اینترنتی خراسان شمالی نیز در پاسخ به ایرنا علت قطع ارتباط اینترنتی در ‪ ۲۰‬ساعت اخیر را قطع خطوط تلفن توسط شرکت مخابرات اعلام کردند.

مهدی محمدزاده مسوول آی.اس.پی "کیمیا" در بجنورد گفت: قطع نابهنگام و بدون اطلاع قبلی خطوط تلفن و همچنین وجود پارازیت در خطوط مخابرات مشکل همیشگی مراکز خدمات اینترنتی در این شهر است.

مسوول کافی‌نت "ارم" بجنورد نیز که شلوغترین کافی‌نت این شهر محسوب می‌شود گفت: هر کدام از مراجعین مرکز از ساعت ‪ ۱۴‬دیروز به امید اینکه خطوط مخابرات وصل شود چندین ساعت به انتظار نشسته‌اند.

هوشنگ شکیبا افزود: علاوه بر قطع شدن خطوط تلفن بدون اطلاع قبلی از سوی شرکت مخابرات، معمولا وجود پارازیت در خطوط نیز ارتباط را با مشکل مواجه می‌کند.

او در این خصوص توضیح داد: تبدیل هر خط تلفن به چهار و یا هشت خط توسط سامانه‌های خاص مخابراتی موسوم به ‪ PCM8‬و ‪ PCM4‬موجب شده تا ارتباطگیری اینترنتی در عمل با مشکل مواجه شود.

علی دلیران مسوول آی.اس.پی "پدرام" نیز در این خصوص با ابراز نارضایی از اختلال پیش آمده در ارتباط اینترنتی استان گفت: خدمات شرکت مخابرات در عمل به‌ضرر کاربران و شرکتهای خدمات اینترنتی و تنها به‌سود این شرکت است.

وی افزود: شرکت مخابرات معمولا بدون اینکه به مراکز خدمات اینترنتی اطلاع دهد اقدام به‌قطع و وصل خطهای ارتباطی می‌کند و در این مواقع متصدیان امر پاسخ قانع‌کننده‌ای نیز به مسوولان مراکز خدمات اینترنتی نمی‌دهند.

مسوول روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان شمالی نیز ضمن تایید وجود قطعی در ارتباط اینترنتی استان، علت آن را انجام کار فنی بر روی شبکه عنوان کرد.

غلامرضا علی‌آبادی گفت: یک گروه فنی اعزامی از تهران از روز گذشته مشغول نصب تجهیزات جدید برای راه‌اندازی سایت اصلی(برگردان) استان خراسان شمالی به منظور مستقل کردن شبکه اینترنت این استان از خراسان رضوی است.

وی افزود: با مستقل شدن سایت خراسان شمالی، ارتباطات اینترنتی در این استان تسهیل شده و بر سرعت آن افزوده خواهد شد.

به گفته وی این قطعی خط حدود ساعت ‪ ۱۵‬امروز شنبه برطرف خواهد شد.

در استان ‪ ۸۴۰‬هزار نفری خراسان شمالی هشت آی.اس.پی و حدود ‪ ۳۰‬کافی‌نت فعال است.

  • ۸۴/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">