ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارزش اپل از 3 هزار میلیارد دلار گذشت

| سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

در معاملات شب گذشته شرکت اپل برای نخستین بار از ارزش بازار 3 هزار میلیارد دلار عبور کرد و درواقع اولین شرکتی بود که به این رقم رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته بورس آمریکا ارزش کل شرکت اپل برای ساعاتی از 3 هزار میلیارد دلار عبور کرد و درواقع این شرکت آمریکایی اولین شرکت جهان بود که به این رقم رسید. البته پس از چند ساعت ارزش بازار اپل عقب‌نشینی کرد و به زیر 3 هزار میلیارد دلار بازگشت.

در نخستین روز معاملاتی سال 2022 و پس از تعطیلات کریسمس ارزش سهام اپل به 182.88 دلار رسید و باعث شد تا ارزش کل این شرکت به بالای 3 تریلیون دلار برسد اما کمی بعد تا 182.01 دلار پایین آمد و ارزش کل آن را به 2.99 تریلیون دلار رساند.

از آن جهت سهام شرکت اپل توانسته رشد کند که پیش‌بینی می‌شود مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال خرید گوشی‌های آیفون و مک‌بوک باشند و هنوز هم خدمات اپل نظیر اپل تی‌وی و اپل‌موزیک پول خواهند داد.

تا پیش از این تنها دو شرکت ارزش بالای 2 هزار میلیارد دلار داشتند که در کنار اپل، شرکت مایکروسافت هم در این بازه بود. شرکت‌های آلفابت که مالک گوگل است در کنار آمازون و تسلا نیز ارزشی بالای یک تریلیون دلار دارند. موسسه رفینیتیو اکون نیز گفته که شرکت نفتی آرامکوی عربستان 1.9 تریلیون دلار می‌ارزد.

  • ۰۰/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">