ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: قابلیت ارسال پیامک همه سیم کارت هایی که به صورت شخصی برای سایر مشترکان پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می کنند، مسدود می شود.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، «حسین فلاح جوشقانی» افزود: با وجود راه اندازی سامانه غیر فعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی (سامانه 800)، برخی پیامک های تبلیغاتی از طریق شماره های شخصی برای مشترکان ارسال می شود که نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامک انبوه، خدماتی است که پیامک ها از طریق فرستنده مشخص و از طریق شبکه های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان دریافت می شود و جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی دارد.
فلاح جوشقانی افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره های شخصی از مصادیق پیامک انبوه است و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، ارایه کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال سازی و یا غیر فعال کردن دریافت پیامک های انبوه از این طریق را برای کاربران فراهم کنند.
وی تصریح کرد: رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا زمان ایجاد این امکان برای کاربران، در صورتی که مشترکان از طریق سیم کارت شخصی خود به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنند، امکان ارسال پیامک آنها مسدود شود.
این مقام رگولاتوری درباره رفع مسدودسازی ارسال پیامک سیم کارت های شخصی گفت: پس از ایجاد امکان فعال سازی و غیر فعال سازی دریافت پیامک انبوه برای کاربران و تایید رگولاتوری، پس از اطلاع رسانی، امکان باز کردن قابلیت ارسال پیامک انبوه برای این دسته از سیم کارت های مشترکان فراهم می شود.
کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی پیشتر آیین نامه ساماندهی پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده را تصویب کرده بود در این آیین نامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیر مجموعه های آن اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است.
صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری 25 فروردین ماه امسال از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامک های تبلیغاتی، اطلاع رسانی، بازی و سرگرمی خبر داده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">