ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از سیاست سکوت تا بازی با رسانه‌ها

| شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - این روزها شاهد دو نوع رویکرد مشخص، برخی مسوولان حوزه ICT در قبال رسانه‌ها هستیم. دسته‌ای از این مسوولان تاکتیک سکوت و گریز از رسانه‌ها را در دستور کار دارند و برخی مسوولان نیز ظاهرا سیاست، بازی با رسانه‌ها و افکار عمومی را در پیش گرفته‌اند.

در مورد مدیران گروه اول، روابط عمومی‌های ایشان، هیچ سررشته‌ای از کار خود نداشته و همچنان عنصری تزیینی برای چسباندن بنر پشت سر مدیران و تنظیم صندلی ایشان در مراسم‌ها محسوب می‌شوند. البته برخی از روابط عمومی‌ها حتی فراتر از این خدمات نیز رفته و نقش بادیگارد مدیران را نیز بازی می‌کنند. این روابط‌ عمومی‌ها اگرچه جثه یک محافظ را ندارند، اما آنقدر توانایی دارند که حریف خبرنگاران شده و وظیفه دور کردن آنها از اطراف مدیر خود و حفظ آرامش ایشان را به خوبی انجام دهند.

البته که مدیران مربوطه نیز ظاهرا از روابط عمومی خود بیش از این نیز انتظار نداشته و از کار ایشان راضی هستند. موضوعی که حداقل در میان برخی مدیران وزارت ارتباطات مشاهده شده و حتی خود وزیر ارتباطات نیز چندی پیش این موضوع را تایید کرد که برخی معاونان و مدیران زیر مجموعه‌اش از خبرنگاران دوری می‌کنند.

اما گروه دوم مدیرانی هستند که در حال نوعی بازی با رسانه‌ها و البته افکار عمومی هستند. این روزها اگر مروری سطحی تنها به تیتر رسانه‌های این حوزه داشته باشیم، متوجه انبوهی از مسایلی می‌شویم که انگار فقط مصرف رسانه‌ای داشته و اصلا قرار نیست در عمل اتفاقی رخ دهد.

جالب آنکه برخی مدیران حوزه ICT در فواصل کوتاه اطلاعات کاملا متناقض در اختیار رسانه‌ها گذاشته و اصلا اهمیتی به این که قبلا چه گفته‌اند و حالا چه می‌گویند، نمی‌دهند. البته ایشان دریافته‌اند برخی خبرنگارانی که با هماهنگی و هدایت قبلی روابط عمومی‌ها به برخی مراسم‌ها دعوت می‌شوند، تنها نقش یک ضبط صوت را برای ایشان بازی می‌کنند و قرار نیست اصلا پرسشی جدی کنند چه رسد به چالش.

اما فارغ از نوع برخورد و سیاست برخی مدیران و روابط عمومی‌ها و ضعف برخی رسانه‌ها، این مردم هستند که با جسم و روح خود واقعیت‌ها را دیده و لمس می‌کنند. به هر حال یک مسوول می‌تواند رسانه‌ها را از خود دور کند و یک مسوول با رسانه‌ها بازی کند، اما این کاربران و فعالان ICT هستند که بی‌توجه به سکوت‌ها و جنجال‌ها، در حال نظاره مسایل و مشکلات بازار کار خود بوده و در مورد واقعیت عملکرد مسوولان قضاوت می‌کنند.

  • ۹۴/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">