ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات در دولت

| سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۷، ۰۷:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

پیش‌نویس اساسنامه‌ی شرکت فن‌آوری اطلاعات، اواخر سال گذشته، آماده و برای تصویب به هیات دولت ارایه شد.

سعید مهدیون _ مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات _ با بیان این مطلب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ی مردادماه سال 86 هیات دولت، مقرر شده است تا بخش حاکمیتی شرکت فن‌آوری اطلاعات در اختیار دولت باقی مانده و بخش‌های اجرایی، در راستای اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: هیات وزیران در این مصوبه، شش ماه به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات فرصت داده بود تا اساسنامه جدید شرکت فن‌آوری اطلاعات را تنظیم و برای طی مراحل بعدی به دولت ارایه کنند.

مهدیون خاطر نشان کرد: تفکیک وظایف حاکیمتی و اجرایی شرکت فن‌آوری اطلاعات نیز، یکی دیگر از بخش‌های مصوبه مردادماه سال گذشته دولت است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از ابلاغ مصوبه هیات دولت، تلاش‌ها برای تهیه و تنظیم پیش‌نویس اساسنامه شرکت فن‌آوری اطلاعات آغاز و پس از آماده شدن آن در اسفندماه سال گذشته، به هیات دولت ارسال شد.

وی تأکید کرد: این مصوبه هم اکنون در نوبت طرح در هیات دولت قرار دارد که پس از تصویب و ابلاغ، فعالیت‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات در راستای سیاست‌های جدید به طور رسمی آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات در خصوص چارچوب این اساسنامه نیز گفت: اساسنامه شرکت فن‌آوری اطلاعات در راستای سه محور اصلی "امنیت"، "هماهنگی پرژوه‌های ملی" و "هدایت و توسعه فن‌آوری اطلاعات" تدوین شده است.

وی افزود: هم‌زمان با تنظیم این اساسنامه تعریف پروژه‌ها برای انجام وظایف حاکمیتی نیز آغاز شده که پس از ابلاغ مصوبه دولت وارد مرحله‌ی اجرایی خواهد شد.

  • ۸۷/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">